נס בין הזמנים

כך זוהו 7 מחבלי דאע"ש בגולן הסורי • צפו

צה"ל חיסל הלילה, בחסדי שמים, שבעה מחבלים של ארגון הטרור דאעש, שעל פי ההערכות תכננו להיכנס לשטח ישראל כדי לערוך פיגוע • צפו במעקב אחריהם ובסריקות (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל חיסל אמש (רביעי) שבעה מחבלים של ארגון דאעש - במרחק של כ-200 מטר מהגדר עם סוריה. הבוקר, אותרו במקום רובים, רימונים וחגורות נפץ.

עכשיו נחשפים גם צילומי המודיעין והמעקב אחר שבעת המחבלים עד לחיסולם מהאוויר וכן תיעוד מהסריקות שנערכו אחריהם הבוקר, עד לגילוי אמצעי הלחימה.

מפרטים ראשונים עולה כי התקיפה בוצעה בסביבות השעה 22:30 כאשר המחבלים משלוחת דאעש בדרום רמת הגולן הסורית, המכונה "שוהדא אל ירמוכ", התקרבו לגדר כשהם חמושים. כאשר המחבלים היו במרחק של כ-200 מטרים מהגדר - צפונית למשולש הגבולות עם ירדן, בוצעה התקיפה.

בתקיפה הצה"לית חוסלו שבעה מחבלים והבוקר, כאמור, במהלך סריקות של כוחות גדס"ר נח"ל, אותרו על גופות המחבלים חמישה רובים מסוג קלצ'ניקוב, אפודים, רימונים ואמצעי לחימה וכנראה גם חגורות נפץ.

האירוע אירע בסביבות 22:30 כשהמחבלים היו במרחק של כ-200 מטר מהגדר, מעט צפונית למשולש הגבולות עם ירדן. בשעות הבוקר סרקו כוחות גדס"ר נח"ל סרקו באיזור ומצאו על גופות המחבלים המשתייכים לשלוחת דאעש המכונה שוהדא אל ירמוכ, חמישה רובים מסוג קלצ'ניקוב, אפודים, רימונים ואמצעי לחימה וכנראה גם חגורות נפץ.

דובר צה"ל רונן מנליס אמר כי "צבא אסד משלים בימים אלה את כיבוש הגולן הסורי ופועל בדרום הרמה נגד כוחות דאעש וכתוצאה אנו רואים התפזרות לוחמים של דאעש במרחב נחל הסמוך לגבול ולכן זיהינו תנועה של פעילי הטרור. אנו מעריכים שהם שייכים לדאעש וכנראה ברחו מהאזורים שאסד כובש. האירוע לא הפתיע אותנו. אנו עוקבים מודיעיני אחרי המרחב הזה וערוכים. אנו לא יודעים להגיד באופן חד משמעי מה הייתה כוונתם, אבל ציר הליכתם היה לגדר. לא היה איום בשום שלב על יישובים או על כוחות שלנו".

בצה"ל בודקים כעת האם הארגון הוא זה שביצע את ירי הרקטות בשבוע שעבר לעבר הכנרת וכן האם המחבלים שחוסלו תכננו פיגוע קרקעי רצחני בשטח ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר