חוק הלאום

הדרוזים מפגינים בת"א: "לא רואים בנו שווים"

אלפי בני העדה הדרוזית הגיעו הערב להפגין בכיכר רבין בת"א נגד חוק הלאום, בטענה כי החוק מפלה את העדה. מנהיג הדרוזים בישראל: "אהבתנו למדינה מוחלטת - והיא לא רואה בנו שווים" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השייח' מוואפק טריף (צילום: יונתן זינדל / Flash90)

אלפי דרוזים ותושבי ת"א הגיעו הערב (צאת שבת) להפגין בכיכר רבין בעיר גד חוק הלאום בטענה כי הוא מפלגה את בני העדה. ההמונים מחו נגש השר הדרוזי איוב קרא וצעקו: "איוב בוגד".

מנהיג הדרוזים בישראל, השייח' מוואפק טריף פתח את העצרת ואמר: "אינני אדם פוליטי ואני לא רגיל לנאום בכיכר העיר, אבל אני מדבר כאן הערב כמי שאהבתו לארץ ולמדינה היא מוחלטת וחד משמעית. אהבתי לארץ הזאת ולמדינה היא מוחלטת וחד משמעית. באתי לכאן כדי לומר לכם דברי אמת פשוטים שיוצאים מהלב. אינני מחפש פופולריות ומה שמנחה אותי זה טובת מדינתי ועדתי.

"כולנו גאים במדינת ישראל הדמוקרטית והחופשית שכבוד האדם וחירותו הם ערך עליון, ומעולם לא ערערנו על זהותה היהודית של המדינה. הכרנו בערך היהודי שלה עם שוויון מלא לאזרחיה הלא-יהודיים".

לדבריו: "אף אחד לא יכול ללמד אותנו מה זאת הקרבה, ולא יכולים להטיף לנו על נאמנות ומסירות. בתי הקברות הצבאיים יעידו על כך ואנו נחושים להילחם אתכם על אופיה של המדינה ועל הזכות לחיות בה בשוויון ובכבוד. למרות הנאמנות הבלתי מסויגת שלנו למדינה, המדינה לא רואה בנו שווים".

יו"ר האופוזיציה ח"כ ציפי לבני אמרה: "ביבי תחליט - חוק הלאום הזה או מגילת העצמאות. באיזה צד אתה? התשובה המהדהדת של הרבבות הערב ברורה".

לדבריה: "אפשר עדיין להגיע לאחדות סביב מגילת העצמאות במקום חוק הלאום הזה. אנחנו מתחייבים לחוקק את העקרונות החוקתיים שבמגילת העצמאות כחוק יסוד כך שמדינת ישראל תהיה מדינת הלאום של העם היהודי עם שוויון זכויות לאזרחיה. גם יהודית וגם דמוקרטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר