"ענבי הגפן"

בנו של בן לאדן נישא לבת המחבל מ'התאומים'

חאמזה בן לאדן נישא לבתו של המחבל המצרי מוחמד עטא שהיה אחד מהמחבלים שהתרסקו עם מטוס נוסעים לתוך מגדלי התאומים לפני 17 שנה, כך חשפו אחיו (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אוסמה בן לאדן (צילום: שאטרסטוק)

חמאזה בן לאדן, בנו של איש הטרור, מנהיג אל קעידה, אוסמה בן לאדן התחתן לאחרונה עם בתו של המחבל המצרי מוחמד עטא, אחד מהמחבלים שפגעו במגדלי התאומים במתקפת ה-9.11 לפני 17 שנה. את המידע על חתונת הדמים מסרו אחיו למחצה של בן לאדן, החיים עדיין בסעודיה, בראיון ל"גרדיאן" הבריטי.

עטא, במקור מצרי שהלך והקצין והקים תא טרור של אל קאעידה בהמבורג שבגרמניה, היה מפקד של ארבע החוליות שביצעו את המתקפה ב-11 בספטמבר בשנת 2001. הוא עלה על מטוס "אמריקן איירליינס" עם עוד ארבעה מחבלים, השתלט על תא הטייס והיה האיש שהטיס אותו היישר למגדל הצפוני, המגדל הראשון שנפגע באותו הבוקר.

לפי ה"גרדיאן", ההערכה היא כי בנו של בן לאדן בן ה-29 מסתתר באפגניסטן. בן לאדן הצעיר שאיבד גם את אביו אוסמה וגם אח בפשיטה של יחידת "אריות הים" על מקום מחבואו של האב בפקיסטן ב-2011, נשבע בעבר "לנקום את נקמתם".

חאמזה בן לאדן הוא בנה של חירייה, אחת משלוש נשותיו של אוסמה בן לאדן, שלו על פי ההערכות היו בין 20 ל-26 ילדים וילדות. חאמזה סומן לא אחת כיורש לאביו בשליטה על ארגון הטרור הרצחני.

הפרטים נחשפו כאמור בכתבת פרופיל מיוחדת על משפחת הטרור כשבמרכזה ראיון ראשון עם אמו של בן לאדן, עליה גאנם, שהגדירה את בנה אוסמה כ"ילד טוב שפגש אנשים ששטפו את מוחו". אם כי היא שוכחת לציין כי במקרה מדובר באבא שלו.

גאנם הוסיפה בראיון, כי אם הייתה ניצבת מול חאמזה כיום, הייתה אומרת לו לשקול שוב את צעדיו ולא לפנות לדרך שהוביל אביו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר