פגיעה מכוונת?

זעזוע בסאטמר: מי חילל את קברו של עורך "דער בלאט"?

לאחר ביקור האדמו"ר מהר"י מסאטמר בבית העלמין בקריית יואל התברר כי מצבת קברו של עורך "דער בלעט" - מהפלג השני בסאטמר - נשברה • פגיעה מכוונת או תוצאה של הדוחק? (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המצבה (באדיבות המצלם)

זעזוע בסאטמר: כ"ק האדמו"ר מהרי"י מסאטמר עלה בשעות הערב (שעון ישראל) אמש (שלישי) להשתטח על קברו של דודו בעל ה"ויואל משה" מסאטמר זצ"ל, בקריית יואל מונרו, לרגל יום ההילולה.

אלא שבניגוד לשנים קודמות התחולל הפעם אירוע חריג יחסית.

יחד עם האדמו"ר עלו להתפלל חסידים רבים ורק לאחר שעזבו את בית העלמין התברר כי מצבתו של הרב שמואל וידר ז"ל, העורך המיתולוגי של העיתון "דער בלאט", המזוהה עם הפלג השני בחסידות, נשברה ונפלה על הארץ.

גורמים שונים בחצר הביעו מיד את החשש שהקבר חולל במזיד ובכוונה זאת על רקע היריבות המרה בין החצרות והעובדה שוידר שימש במשך שנים רבות כשופר של חצר האדמו"ר מהר"א מסאטמר, האח המבוגר.

מנגד, אחרים טענו כי יש לזכור שלוידר היו גם יריבים בתוך החצר שלו עצמו, לאור חילוקי דעות עם גורמים בכירים בסביבתו של האדמו"ר.

הם גם מזכירים כי הוא פוטר מעריכת הבטאון זאת לאחר שפעל על דעת עצמו ופרסם קריאה לציבור למחות בפני גדולי הדור וראשי הישיבות בארץ על חוק הגיוס, קריאה שעוררה סערה אדירה בסאטמר.

אחרים בכלל הסבירו כי המצבה נפלה בשל צפיפות ודוחק במהלך עליית האדמו"ר עם חסידיו לציון דודו וכי הדבר לא אירע כלל במכוון.

"היו הרבה אנשים שהצטופפו מה שגרם לנפילת המצבה, אגב, מצבה נוספת נפלה, מה שמוכיח כי לא מדובר באירוע זדוני אומרים בחצר האדמו"ר מהרי"י והודפים את הטענות כ"רכילות זולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר