מהומה במליאה

אורחים ביציע הניפו את 'מגילת העצמאות'

פעילים שנכנסו ליציע הציבור במליאת הכנסת, במהלך דיון על חוק הלאום, הניפו העתקים של 'מגילת העצמאות' וגרמו למהומה. טיבי: החרדים הסכימו לשנות את החוק, 'כולנו' התנגדו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )

מליאת הכנסת התכנסה הצהריים (רביעי) לדיון פגרה בשל בקשת חברי כנסת לדון ב'חוק הלאום'. במהלך נאומה של יו"ר האופוזיציה, פעילים הניפו ביציע הציבור את עותקי 'מגילת העצמאות', יו"ר הכנסת זעם והגדיר זאת כ"בושה". מאבטחי הכנסת הוציאו את הפעילים מהיציע.

ח"כ אחמד טיבי תקף את סיעת 'כולנו' ואמר: "אין בה אנשים שחושבים כמו בני בגין?". לדבריו, חברי הכנסת החרדים מש"ס ויהדות התורה הסכימו לשנות את סעיף השפה הערבית, אך דווקא נציגי כולנו לא הסכימו לכך: "רועי פולקמן קפץ כנשוך נחש ואמר לי, 'אני לא גונב הצבעות, יש התחייבות קואליציונית'.

"מעולם אזרחות לא היתה תלויה לא בשירות צבאי ולא במתן תקציב כזה או אחר. לא במוות ולא בהקרבה. אזרח הוא אזרח, זו אמנה בין המדינה ובין האזרחים".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני אמרה : "אנו מכריזים היום - מכאן והלאה כללי המשחק השתנו. אם אתם חושבים שאתם תכנו כל מי שמתנגד לכם בוגד - הדבר הזה הסתיים. אין לנו שום כוונה להוריד ראש, לגמגם, להתנצל או להתקרנף. יש לנו מאבק לנהל, בראש מורם".

לבני הוסיפה: "נתניהו למה לחכות עד חוק הגיוס? בוא לבחירות עכשיו".

ח"כ סאלח סעד (המחנה הציוני), יוזם ההצעה, התייחס להיעדרות ראש הממשלה ואמר: "היעדרות ראש הממשלה מהדיון היום מעידה על חוסר הרצינות בהבטחותיו לציבור הדרוזי ובהמשך התנהלותו המתנשאת והמזלזלת. ביבי שוב הוכיח שהוא שם קצוץ על הציבור הדרוזי, שכבר לא קונה את ההבטחות שלו. לא יהיה כלום כי אין כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר