תיעוד מ'הבואש האישי'

עתרה לבג"ץ נגד הבואש ומתארת: "בני הועף עם הבימבה"

חרדים שאינם משתתפים בהפגנות 'הפלג', עתרו לבג"ץ בדרישה להורות למשטרה לא להשתמש במכת"זית בהפגנות הללו. אחת מהם, מתארת ל"כיכר" כיצד עריסת בנה התמלאה בבואש (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תיעוד התזת 'בואש אישי' אתמול בהפגנה בב"ב (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת. ווידאו: 'הוועדה להצלת עולם התורה')

ארבעה חרדים מירושלים, שאינם משתתפים בהפגנות 'הפלג', עתרו לבג"ץ בדרישה להורות למשטרה לא להשתמש במכת"זית לפיזור הפגנות אלו.

לדברי אחת מהם, משפחת בן שעיה, הותז בואש אל תוך ביתם בהפגנת קיצונים בפסח נגד ניתוח גופתה של הפעוטה שטבעה בג'קוזי במלון באשדוד, שאמה הודתה לאחר מכן כי עשתה זאת בכוונה תחת מצב פסיכוטי.

מתיאור בני משפחת בן שעיה ל"כיכר השבת" עולה, כי הם ניזוקו כספית כתוצאה מהתזה זו, והם אף נאלצו לעזוב את ביתם במהלך החג, בשל החורבן שהתזה הבואש חוללה בו.

לדברי אם המשפחה, אחד מילדיה הקטנים היה באותה עת בדלת המרפסת, והוא עף עם ה'בימבה' עליה הוא רכב למרחק 5 מטרים. "כל הילדים בכו והיו בטראומה, וגם עריסת התינוק התמלאה בבואש הזוועתי הזה", היא מתארת.

בעתירה, שהוגשה על ידי עו"ד יובל יועז ועו"ד דורון ברקת ממשרד יועז-ברקת ושפורסמה לראשונה על ידי הכתב אמוץ שפירא ב'כאן', נטען בין היתר כי "השימוש בבואש ובמים כחולים פוגע בכבוד האדם, בחופש הביטוי ובחופש ההפגנה באופן בלתי חוקי".

שופטי בג"ץ טרם החליטו למנוע את השימוש במכת"זית ובבואש בצו ביניים, אך קצבו למשטרה חודשיים כדי להשיב לעתירה מקדמית זו.

החלטת בג"ץ בנושא (סריקה)

בתוך כך, הצילום שתיעד אתמול צלם 'כיכר השבת' חיים גולדברג ממשיך להסעיר את הרש. כזכור, נראה בו שוטר חמוש במסכת סינון אויר מתיז את חומר הבואש היישר לתוך פרצופו של מפגין מ"הפלג הירושלמי", בהפגנה שלו בבני ברק.

בתיעוד ווידאו מהמקרה, שנחשף כעת, נצפה המפגין כשהוא עומד - בניגוד לחבריו שישבו וחטפו גם הם מהבואש. עמידתו העלתה ככל הנראה את חמתו של השוטר המתיז, והוא זכה ממנו בשל כך לקיטון בואש היישר לתוך פניו, מספר פעמים.

(צילום: 'מחאות החרדים הקיצונים')

אתמול כאמור החלה המשטרה להשתמש במתיזים קטנים של חומר הבואש. על פי התיעודים, השוטרים נושאים על גבם את מיכל הבואש ולבושים בחלוק גומי צהוב ובמסכה לסינון הריחות.

מפגין מ"הפלג הירושלמי" אומר היום ל'כיכר השבת', כי המשטרה מבצעת על החרדים ניסויים בבני אדם, וכולם שותקים.

"היום זה אולי נוח לכם לראות אותנו סובלים, אבל קחו בחשבון שמחר זה יתנקם גם בכם. המשטרה לא מבחינה בין דם לדם ובין פלג לפלג, ואם תתירו את דמינו, אין ספק שזה יגיע בסוף גם לציבורים נוספים בציבור החרדי", הוא בטוח.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה, כי בשל הנפגעים העקיפים מריח הבואש, פותח 'הבואש האישי' - שעבר את כל הבדיקות הנדרשות - ונועד לשימוש ממוקד יותר על מפירי סדר, כדי לא לגרום לנזק סביבתי, ובימים אלה נלמדת יעילות המכשיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר