אפס הרתעה

גורמים בקבינט: "מבצע בעזה הוא רע; עשרות רבות ייהרגו"

"המציאות הופכת למכוערת, לפני שמגיעים להסדרה גדולה" - כך מתבטאים גורמים מדיניים המעורים במגעים העקיפים מול חמאס • מתברר, כי מאחרוי הצהרות הרהב, מסתתר חשש ישראלי גדול (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באב תשע"ח | 09.08.18
הלווית בהשתתפות חיילי צה"ל. אילוסטרציה (צילום: Sebi Berens/Flash90)

''צה''ל נמצא בשיא המוכנות; הגברנו כוחות קרקעיים'' - אלו המשפטים שמשמיעים הערב (חמישי) מול המצלמות בכירי צה"ל, באשר להסלמה מול עזה. אך מהמתרחש מאחורי הקלעים עולה תמונה שונה למדי.

מדיווח 'החדשות' עולה, כי כי כניסה עכשווית לעזה אינה כדאית, משום שעל פי ההערכות צפויים למצוא בה את מותם עשרות רבות של חיילי צה"ל, ועוד כמה ליפול בשבי חמאס.

מתברר, כי עד שעות הצהרים היתה הערכת שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מולדנוב - מי שמעורב בניהול המגעים העקיפים בין ישראל חמאס - כי הסבב הזה נגמר, ולכן אף הוחלט לדחות את כינוס הקבינט הביטחוני לשעה שש בערב, כדי להרוויח עוד זמן.

אלא ששיגור טיל הגראד מרצועת עזה אל באר שבע טרף את הקלפים, וכעת אף אחד אינו בטוח כי ניתן לעצור את הסבב הצבאי המתקרב. אמנם, כאמור בקבינט הביטחוני יש עדיין תמימות דעים כי כניסה עכשווית לעזה אינה אינטרס ישראלי, משום שגם אחריו תשוב ישראל לאותו ענין של ההסדרה הנידונה מול עזה.

גורמים המעורים בענין מעריכים, כי במבצע קרקעי כעת בעזה צפויים למצוא את מותם עשרות רבות של חיילי צה"ל, ועוד כמה חיילים ליפול בשבי חמאס. בשל כך, במקביל לתקיפות המדודות של צה"ל מדי פעם, נמשכים המגעים המדיניים העקיפים בתיווך מצרי ועולמי בין ישראל לבין חמאס.

תקיפת צה"ל בעזה; תיעוד מהאוויר (צילום: דובר צה"ל)

עוד טוענים אותם גורמים, כי יתכן ואנחנו כבר בנקודת אל-חזור, והיגררות הדרגתית למבצע שכזה היא רק ענין של זמן. "מניסיון, המציאות הופכת למכוערת, לפני שמגיעים להסדרה גדולה", הם אומרים.

בתוך כך, ישיבת הקבינט המיוחדת בקריה הסתיימה, ‏אחרי יותר משלוש וחצי שעות. בהודעת 'ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי' (שמו הרשמי של הקבינט המדיני-ביטחוני) נכתב: "הקבינט הנחה את צה"ל להמשיך לפעול בעוצמה נגד גורמי הטרור".

במקביל, בחמאס מגיבים הערב להפלת המבנה בן 5 הקומות בו שכנו כוחות הפנים שלהם, בהפצצה של צה"ל. דובר ארגון הטרור אמר, כי "כוונת ישראל לתקוף ולהרוס מבני תרבות, כמו המבנה במערב עזה, היא התנהגות ברברית ששייכת לזמני עבר. הריסת המרכז, שבו שוכנת הקהילה המצרית, הוא ניסיון לחבל במאמצים המצריים בעזה, והדבר מאשר כי הכיבוש הוא אויב העולם הערבי".

מי שלוחצים על חמאס להירגע, הם המצרים, מהם הועבר היום מסר ברור, כי "אם האש תימשך, ישראל תחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר