הורים, זהירות

המדענים מזהירים: הסמרטפון הורס עיניים

מדענים אמריקנים טוענים כי האור הכחול הנפלט מהסמארטפון פוגע בקולטני האור ברשתית בעיקר בעת השימוש במקום חשוך לחלוטין ויכול לגרום בסופו של דבר לעיוורון (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הכתבה הבאה ככל הנראה לא תגרום לכם ככל הנראה לנטוש לחלוטין את הסמרטפון אבל אולי לפחות תמנעו מהשימוש בו בכמה זמנים. חוקרים מאוניברסיטת טולדו באוהיו טוענים כמאמר חדש שפורסם בכתב העת Scientific Reports כי האור הכחול שיוצא מהסמרטפונים פוגע בעיניים ויכול בסופו של דבר לגרום אף לעיוורון.

לטענת החוקרים, האור הכחול פוגע ברשתית שלנו ומנוון אותה מחלה שיכולה לגרום בסופו של דבר לעיוורון בעיקר בקרב אנשים בגילאי 50-60.

החוקרים טוענים, כי מצאו שחשיפה לאור הכחול גורמת להרס קולטני האור ברשתית, דבר שמהווה נזק בלתי הפיך לעין. לדברי החוקרים התאים בעיניים הם היחידים בגוף שרגישים כל כך לאור הכחול. לדעת החוקרים הפגיעה מגיעה בעיקר בגיל מבוגר יותר בשל העובדה שהגוף פחות יכול להתגונן מפני הפגיעה של הקרניים הכחולות, באמצעות יצירת חומרים שנאבקים בהזדקנות קולטני האור.

"כמות האור הנפלטת מהמכשירים הסלולריים אינה גדולה ונראית נסבלת", אמר פרופ' ג'ון פייטון מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת טולדו שם כאמור בוצע המחקר, "חלק מהחברות הסלולריות מוסיפות פילטרים המסננים את האור הכחול, וזה רעיון טוב".

החוקרים ממליצים בינתיים להימנע ככל האפשר מלהביט במסכי הסלולרי בחדר חשוך, וככל האפשר לחבוש משקפיים החוסמות את קרינת ה-UV ואת האור הכחול אליו אנו נחשפים רבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר