חיסכון לכל ילד

העסקנים בסאטמר הציגו: כך תראה חתונה ב-30 אלף דולר

עסקני קהילת סאטמר מגבשים את התקנות החדשות שיאפשרו לחסידים לערוך חתונה לילדים ב-30 אלף דולרים בלבד • צפו במיצג המיוחד שערכו בחסידות להצגת העלויות השונות (חדשות, חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: SOS_IMAGES)

בימים אלו עובדים העסקנים של קהילת סאטמר על הפרטים האחרונים לפני הצגת רשימת התקנות החדשות שיאפשר לחסידים לערוך חתונה לילדים ב-30 אלף דולרים בלבד - מהתשלום לשדכן ועד לעריכת השבע ברכות האחרון.

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", הוקמה בסאטמר קרן "לב אהרון" שתתן הלוואה על הסכום הכולל תמורת היזר של 100 דולרים בחודש בלבד.

בימים האחרונים כאשר התקיים הדינר השנתי לטובת קופת הצדקה של האדמו"ר מסאטמר, קופת 'אבני חסד', בקריית יואל, קופה שעוזרת להורים בימי השמחה, החליטו העסקנים להקים באולם פרויקט מיוחד שיציג את כל ההוצאות לחתונה זאת לצד המחירים שישלמו החסידים לפי התקנון החדש.

הפרויקט הוקם באולם 'בית רחל פרדייס' בקריית יואל וכלל 13 דוכנים. מצד אחד, מה שצד החתן אמור לשלם לאורך השמחה ומהצד השני מה שצד הכלה אמור לשלם, לצד ההוצאות המשותפות לשני הצדדים.

הדוכנים: 1. דוכן של גמר השידוך לצד החתן; 2. דוכן של מתנות מצד החתן; 3. מלבושי החתן (כולל שטריימל וכובע); 4. הוצאות אחרות של צד החתן; 5. ימי השבע ברכות של צד החתן; 6. הוצאות הכנת ושכירת דירה לזוג - שני הצדדים; 7. רהיטים ומוצרי חשמל - שני הצדדים; 8. שמחת החתונה - שני הצדדים; 9. מתנות מצד הכלה; 10. מלבושי הכלה; 11. הוצאות אחרות לצד הכלה; 12. ימי המשתה של צד הכלה; 13. גמר השידוך לצד הכלה.

לצד ציבור המשתתפים שעבר באולם כדי לחזות בפרויקט המיוחד, הגיע גם האדמו"ר מסאטמר לראות את עבודת העסקנים וכן להשתתף בדינר השנתי.

ביום למחרת הגיעו אלפי נשות הקהילה לאולם כדי ללמוד כיצד אפשר לחתן את הילדים מבלי להיכנס לסחרחורת של הלוואות וחובות.

בנוסף, גם בנות הסמינר הגיעו לראות במו עיניהם את תהליך ההוצאות של החתונה ושמעו דרשות על החובה לצמצם בהוצאות על השמחות ולא לתת להורים לקרוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר