הותר לפרסום

פעיל טרור ניסה להיכנס לשטח ישראל ונעצר

פלסטיני תושב בלגיה הפעיל בארגון הטרור החזית העממית ואף הוכשר לפעילות צבאית על ידי החיזבאללה, ניסה להיכנס לישראל דרך גשר אלנבי אך נעצר על ידי השב"כ (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מחבל בחזית העממית, ארכיון (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

הותר לפרסום, כי בפעילות משותפת של שב"כ ומשטרת ישראל, נעצר במהלך חודש יולי 2018, מצטפא ח'אלד עוואד, יליד 82, במוצאו ממחנה פליטים פלסטיני בדרום לבנון, אשר היגר לבלגיה שם קיבל אזרחות בלגית. עוואד נעצר בגשר אלנבי בתאריך 19 ליולי 2018, עת ניסה להיכנס לישראל.

החקירה המשותפת לשב"כ ויאחב"ל בלהב 433, העלתה, כי מצטפא גויס לארגון הטרור "החזית העממית" ופעל במסגרתו מאז שנת 2010. עוד התברר, כי מצטפא היה חבר בחוליה של פעילי טרור בארגון "החזית העממית", המתגוררים ופועלים באירופה וכן עמד בקשר עם פעילי טרור מלבנון, סוריה, ירדן וכן פעילים באיו"ש.

במסגרת פעילותו יצא מצטפא בשנת 2015 להכשרה צבאית בלבנון, שהועברה לו על ידי פעילים של ארגון חיזבאללה.

עוד עלה מהחקירה כי מצטפא סייע בהעברות כספי טרור מארגון הטרור "החזית העממית" בסוריה ולבנון לידי הפעילים באירופה.

פרקליטות מחוז מרכז צפויה להגיש כתב אישום כנגד מצטפא, בגין עבירות טרור.

יצוין כי ארגון "החזית העממית לשחרור פלסטין" הוא ארגון טרור פלסטיני שדוגל במאבק מזוין כנגד מדינת ישראל. הארגון אחראי לעשרות פיגועי טרור כנגד ישראלים בישראל וברחבי העולם, בהם רצח השר רחבעם זאבי הי"ד בשנת 2001.

בשב"כ מדגישים כי החומר העולה בחקירה מעיד על התקרבות ארגוני הטרור הפלסטינים לציר השיעי בכלל ולחזבאללה בפרט. זאת, לרבות הקצאת משאבי חזבאללה ומתקניו לטובת אימונים והכשרות של פעילי טרור פלסטינים המוכשרים בלבנון ומשוגרים לפנים לטובת קידום טרור.

"החקירה ממחישה את האיום הנשקף מארגוני הטרור אשר מגייסים לשורותיהם פעילים בעלי תיעוד זר, המאפשר להם להיכנס למדינת ישראל. שירות הביטחון הכללי, ימשיך לפעול לסיכול האיום הנשקף מארגוני הטרור הפועלים בחו"ל נגד מדינת ישראל" מסרו בארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר