השקט ברצועה

ישראל מנהלת מו"מ עם חמאס; בכיר מצרי מבקר בת"א

ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל, ביקר אמש בתל אביב במסגרת המגעים להסדרה בין ישראל לארגון הטרור חמאס, כך דווח בעיתון "אל-חיאת". היום: פגישה עם אבו מאזן (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
א-סיסי ונתניהו (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ביקור נדיר: ראש המודיעין המצרי, עבאס כמאל, ביקר אמש (רביעי) בתל אביב וזה במסגרת המגעים להסדרה ארוכה בין ישראל לארגון הטרור חמאס בעזה. על פי הלילה בעיתון "אל-חיאת", היום ייפגש הבכיר עם נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

כמו כן, על פי הדיווח, יתכן וכבר מחר (שישי) ארגוני הטרור ברצועת עזה יכנסו מסיבת עיתונאים משותפת בה יכריזו על ההסדרה עם ישראל בתיווך מצרים הואו"ם.

בתחילת השבוע נחשף בחדשות 10 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי לפני כחודשיים עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

לדברי בכירים אמריקנים שצוטטו בדיווח: "נתניהו וא-סיסי דנו בעיקר בניסיון המצרי לקדם הסדרה מדינית ברצועת עזה שתכלול חזרה של הרשות הפלסטינית לרצועה, הפסקת אש, הקלה משמעותית של המצור הישראלי והמצרי על עזה וקידום צעדים לשיקום התשתיות הקריטיות בעזה.

כזכור, אתמול הטיח אבו מאזן, כשעבר לדברי הביקורת השגרתיים, כי "מה שקורה בישראל הוא בלתי נסבל. העולם שכח את האפרטהייד בדרום אפריקה ובארה"ב. עלינו להתאחד נגד חוק הלאום. אנחנו הראשונים שעמדנו נגדו 'עסקת המאה' ונמשיך להתנגד עד שתיפול".

באשר למאמצי הפיוס בין פתח לחמאס, אמר עבאס: "מצרים עושה מאמצים במטרה להגיע לפיוס. לא נסכים - אלא לפיוס מלא תחת ממשלה אחת, חוק אחד, נשק אחד וללא מיליציות".

"אין מדינה ברצועת עזה ולא תהיה מדינה בלי רצועת עזה. אולם, לחמאס אין נכונות להגיע לפיוס ויש כאלה שמעודדים אותו לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר