"אנשים לא מגיעים

הגולן: "אנשים לא מגיעים לבקר - בגלל בהלת העכברת"

סגירת שמורת המג'רסה ופארק הירדן, שמושכים מאות אלפי מטיילים אל הגולן בכל קיץ, היוותה מכה קשה לכל ענף תיירות באזור, שחווה "תקופה בעייתית" בלאו הכי (תיירות בארץ)

נהר הירדן ונחל החצבאני (צילום: shutterstock)

משרד הבריאות הודיע אתמול (רביעי) על סגירת שניים מאתרי הטבע הפופולריים ביותר בגולן – שמורת המג'רסה ופארק הירדן. סגירת האתרים היוותה מכה קשה לתיירות באזור, לדברי אגף התיירות במועצה האזורית גולן.

על פי דיווח ב-Ynet, המג'רסה עוד משכה אליה תיירים עד אתמול (רביעי), למרות שכבר אובחנו מקרי העכברת הראשונים וחלה ירידה בכמות המבקרים: 2,750 מטיילים הגיעו לאתר ביום שלישי שעבר, לעומת 850 שלשום.

בנחל יהודיה המצב חמור יותר: 1,050 מטיילים הגיעו ביום שלישי שעבר, לעומת 50 מטיילים בלבד שלשום. ירידה דומה נצפתה גם בנחל משושים, שאליו הגיעו 400 מטיילים ביום שלישי שעבר, לעומת 20 מטיילים בלבד שלשום.

יצויין ביום ראשון נמסר כי נחלי הזאכי והזוויתן אסורים לרחצה, ואמש נאסרה גם הרחצה בפארק הירדן ובנחל הג'ילבון.

שיט בירדן, אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

שמוליק חזן, מנהל אגף התיירות במועצה האזורית גולן מסר: "אין ספק כי בעקבות הפעילות הקדחתנית ושיתוף הפעולה של כל הגורמים יחד, יימצא מקור הזיהום בהקדם ויטופל בהתאם על ידי אנשי המקצוע". לדבריו, "הגולן עדיין מצפה לאלפי תיירים שרגילים לפקוד את האזור מדי שנה בעונה זו. קיימים עשרות אתרים אטרקטיביים ומהנים בהם יכול הציבור לבלות"

"אתרי תיירות מדווחים שהם רגילים להיות בתקופה הזו בתפוסה מלאה, אבל מגיעים רק מעטים. הרבה פחות ממה שציפו שיגיעו", אומרים באגף התיירות. "גם העסקים הקטנים נפגעים, אבל גם לא רואים אנשים במסלולי הטיולים – גם באלו שאין בהם מים. אנשים כבר לא פוקדים את הגולן".

לפי הדיווח, האתרים שלא נאסרו לרחצה הם נחל הקיבוצים, מעיינות העמק, חצבאני (שניר), בניאס ונחל דן. מאתר 'קייקי כפר בלום' נמסר כי "השגרה חזרה אל נחלי הצפון. הזרימה טובה, השייט והרחצה מותרת". על פי הנתונים ב-Ynet, חל זינוק משמעותי בכמות המטיילים שהגיעו לשמורות נחל שניר שבאצבע הגליל ותל דן שבעמק החולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר