הדיווחים אומתו

ישראל אישרה: מגעים עם המצרים וחמאס

לקראת הפסקת אש עם החמאס: ישראל מאשרת כי ראש המודיעין המצרי כאמל ביקר בישראל ונפגש עם נתניהו ומקבילו הישראלי ככל הנראה בנושא הפסקת האש (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הנשיא המצרי ונתניהו (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

אחרי שמועות בעיתונות הערבית, ישראל מאשרת הערב (חמישי) כי ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, ביקר בישראל כאורחו של ראש המל"ל מאיר בן שבת. הוא אף נפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם ראש השב"כ נדב ארגמן. הדיווח מאשר את השמועות על מגעים עם חמאס בתיווך המצרים.

מוקדם יותר דווח בעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון, כי כאמל ביקר בתל אביב במסגרת המגעים להסדרה עם חמאס. עוד דווח כי הוא ייפגש עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן ברמאללה שעמו ידון גם בפיוס הפנים-פלסטיני.

גורמים פלסטינים מסרו ל"אל-חיאת", כי הבכיר המצרי דן עם הישראלים על הפרטים הסופיים בהסדר בטרם יציאתו לרמאללה - בהם השלמת פרויקטים הומניטריים ברצועת עזה ומשא ומתן עתידי עם חמאס בנוגע לחילופי שבויים ואסירים. כאמל ביקר בישראל לאחר ששתי משלחות של בכירי חמאס והג'יהאד האיסלאמי השתתפו בשבועות האחרונים בדיונים בקהיר - ומשלחות נוספות עוד יגיעו היום.

במקביל לביקורה של משלחת חמאס מחו"ל בקהיר, יצאה לשם היום משלחת של הארגון מרצועת עזה בראשות סגן מנהיג חמאס ברצועה, חליל אל-חיה. כמעט כל הפלגים הפלסטינים שלחו נציגים גם הם, למעט פתח - שאנשיו עדיין מחרימים את הדיונים לאור המחלוקת העזה מול החמאס.

על פי הדיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה, הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס יכלול הפסקת אש למשך שנה והקמת נתיב ימי בין עזה לקפריסין בפיקוח ביטחוני ישראלי. בנוסף, תשלם קטאר את משכורות הפקידים בעזה בסיועה של מצרים והיא גם תשלם את חשבונות החשמל ברצועה בשיתוף פעולה עם ישראל.

ההסכם המתגבש מעורר מחלוקת גם בישראל. גורמים בימין סבורים כי הוא הסכם גרוע שמעניק לחמאס את הזמן והיכולת להתחמש עד לסבב האלים הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר