קרב ב'אוהעל'

מאבק שליטה בין עסקני חצרות סאטמר על מתחם בית החיים

עסקני חצרות סאטמר מובילים מאבק שליטה על מתחם בית החיים ב'אוהעל', שם טמון מייסד השושלת לבית סיגוט-סאטמר בעל ה'ישמח משה' זי"ע • הסיפור המלא (חסידים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מהר"י מסאטמר בציון (באדיבות המצלם)

עסקני חצרות סאטמר מובילים בשבועיים האחרונים מאבק שליטה על מתחם בית החיים ב'אוהעל', שם טמון מייסד השושלת לבית סיגוט-סאטמר, בעל ה'ישמח משה' זי"ע.

הכל החל בידיעה שפורסמה באופן רשמי בביטאון 'דער איד', המזוהה עם פלג האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, לפני כשבוע וחצי, בה דווח כי המתחם המדובר שב לידי ה'חברא קדישא' של קהל 'יטב לב', בבעלות העמותה המיוצגת ברובה על ידי קהילת מהרי"י, זאת לאחר שבעשר השנים האחרונות, המתחם היה בידי עמותת קהילת מהר"א, שניהלה את המקום ללא כל הפרעה.

בידיעה אף דווח כי במקום הופיעו חברי משלחת של קהילת מהרי"י, שבאו להסדיר את העניין.

הידיעה בעיתון

בקהילת מהר"א הופתעו מהעברת הבעלות, אשר נותרה חסויה עד הפרסום הרשמי בעיתון המתחרה, והחלו לפעול על מנת להחזיר את לעצמם את השליטה במקום. עסקני החסידות נשלחו ל'אוהעל' בניסיון להסדיר את העניין, אך גילו כי הדבר לא פשוט.

בתגובה להגעת משלחת קהילת מהר"א למקום, שיגרה קהילת מהר"י משלחת משלה, בראשות הגה"צ רבי (חנניה יו"ט) ליפא טייטלבוים, שהינו חבר בעמותה שחתמה על הסכם הבעלות המקורי בשנת תשנ"ב, וחתום אף הוא על אותו הסכם.

החתימה

בתום מספר פגישות של שתי המשלחות עם בכירים בעירייה המקומית ועם חברי הקהילה הנאולוגית המקומית - שחתומה על הסכם החכירה בשנת תשנ"ב - במהלכן הציגו שני הצדדים את עמדותיהם, קבעו העירייה והקהילה הנאולוגית, כי מתחם בית העלמין ובית המדרש שלידו, ייוותרו, לפי שעה, בידי העמותה המקורית שבה מרבית החברים נמנים עם קהילת מהרי"י - כפי שמופיע בספרי המקרקעין בנוסחי הטאבו, שם ישנה הערת אזהרה על החכירה.

יחד עם זאת, מסיבות שונות, טרם נקבע מי ינהל בפועל את סדרי השמירה במקום, דבר שיוחלט בהמשך.

האדמו"ר מהר"י מסאטמר בציון
האדמו"ר מהר"י מסאטמר בבית החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר