פרסום ראשון

תמה הסאגה: ראש הישיבה ישוב ל"בית מאיר"

לאחר הסערה סביב פיטורי הגר"א זלזניק ואיומיו להקמת ישיבה חדשה, בתום סדרת פגישות מרתוניות מסתמן כי הרב ישוב לתפקידו ב"בית מאיר" ולא יקים ישיבה חדשה (חדשות, חרדים)

מבנה "ברכת התורה" (צילום: גוגל מפות)

פרסום ראשון: הסערה בישיבת 'בית מאיר' לצעירים, שנחשפה לראשונה ב"כיכר השבת", לפיה ראש הישיבה הגאון רבי איסר זלזניק צפוי לפתוח ישיבה חדשה, הובילה לשורה של פגישות מרתוניות בסוף השבוע, במהלכן הסתמן על החזרת הרב זלזניק לתפקידו.

בתחילה תוכנן כי הישיבה החדשה בראשות הרב איסר זלזניק תפתח מחר, זאת לאחר שפוטר מראשות הישיבה על רקע חילוקי דעות עם הנהלת הישיבה. בסוף השבוע ישבו הצדדים לפגישות ממושכות בסופן הוחלט על החזרת הרב זלזניק לעמוד בראשות הישיבה.

אמש (מוצ"ש) הגיע הרב איסר זלזניק למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. במהלך הביקור סיפר לגר"ח כי יושרו ההדורים בינו לישיבה, וביקש את ברכתו לצלוח את זמן אלול הקרוב.

בשיחה עם הורי תלמידים, אנשי צוות ועסקנים שהיו מעורבים בסיפור, עולה כי הכל החל בעקבות מצוקת מקום במבנה ברחוב דבורה הנביאה. הגאון רבי שמחה רוטברג, בנו של הגאון רבי צבי רוטברג ומראשי הישיבה לצעירים, בדק אופציה לשכור את מבנה "ברכת התורה" ברחוב רשב"ם הסמוך, מבנה שהושכר על ידי הרב מיכאל לסמן, לישיבת "דרכי דוד" בה לומדים כ-75 בחורים ונחשבת לישיבה ספרדית מהמובילות.

אחד ההורים מספר ל"כיכר השבת" כי "חוזה השכירות עם 'דרכי דוד' הוא לעוד שנתיים. איך מסלקים ישיבה קטנה שבועיים וחצי לפני תחילת הזמן? מכריזים על המשכיר, (הרב לסמן), כי הוא 'ראש ישיבת בית מאיר' ועם זה הולכים להרכב דיינים בבני ברק, שהחליטו להזיז את ישיבת 'דרכי דוד' בלי לתת לה זמן להתארגנות".

גורם בכיר בישיבת "בית מאיר" אומר ל"כיכר השבת", מנגד, כי אין קשר בין מינוי הרב לסמן לבין הניסיון לשכור את המבנה המדובר וכי ברגע שהנהלת 'בית מאיר' הבינה כי מדובר במאבק מול ישיבה אחרת, היא משכה את ידיה מהנושא והותירה את ההתנהלות בידי הרב לסמן בלבד, מתוך כוונה לא להיות מעורבים במאבקים הללו מול ישיבה אחרת.

יצוין כי בעקבות הפרסומים על ישיבה חדשה שפותח הרב זלזניק, אנשי הצוות בישיבה הודיעו במכתב מיוחד כי הם נשארים ללמד ב'בית מאיר' והדפו את השמועות כי בכוונתם לעבור לישיבה של הרב זלזניק.

במהלך הדיון הראשון טען המשכיר - הרב לסמן כי יש לו רישום לישיבה משלו והפנה אל סעיף בחוזה המאפשר לו לפנות את הישיבה הספרדית אם נוכחותה יפריע להתפתחות ישיבה בראשותו. הרב לסמן הכחיש נמרצות את טענת ראשי ישיבת "דרכי דוד" כי מדובר בקנוניה שלו עם ישיבה אחרת (הם לא ידעו באיזו ישיבה מדובר) שהציעה לו תפקיד או יותר כסף כדי לסלקם בניגוד לחוזה.

הרב לסמן גם הבטיח לבי"ד שמדובר בישיבה שלו. לעומתו, השוכרים - אנשי ישיבת "דרכי דוד", זעקו כי מדובר בקנוניה וכי אין שום מצב שמדובר בישיבה של הרב לסמן. בית הדין נענה לבקשתם והורה לרב לסמן להביא רשימה של 26 בחורים שלטענתו נרשמו לו והרשימה תימסר לאנשי ישיבת "דרכי דוד" שתצטרך להוכיח כי מדובר בישיבה אחרת ולא של הרב לסמן.

בית הדין פסק כי אם יתברר שהבחורים אינם שלו אלא שייכים לישיבה אחרת, המבנה ימשיך להיות בשימוש "דרכי דוד". יצוין כי כשהגיע הזמן להגשת הרשימה, הרב לסמן לא הביא אותה ובית הדין אישר שהרשימה לא סופקה.

לאחר כמה ימים הגיע הרב לסמן לביה"ד והודה כי לא מדובר בישיבה שלו. הרב לסמן טען כי ישיבת "בית מאיר" החליטה למנותו לראש ישיבה. ביה"ד שינה את החלטתו הראשונה והחליט לבקש מהרב לסמן את חוזה העסקה עם בית מאיר. שבוע לאחר מכן, סמוך לתחילת הזמן, הביא הרב לסמן אישור נטול לוגו החתום על ידי הרב שמחה רוטברג המאשר כי מונה לראש ישיבת בית מאיר.

הטוען הרבני של "דרכי דוד", הרב שטרוך, זעק בפני הדיינים כי בית הדין כבר פסק שאם הרב לסמן לא יביא רשימה או שיביא ויתברר שזו ישיבה אחרת, החוזה יכובד, אך בית הדין הורה לישיבה להתפנות לאחר חג הסוכות.

את תגובתו של הרב מיכאל לסמן לא ניתן היה להשיג. לכשתתקבל, נפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר