דיון חירום

משרד הבריאות: עד כה 42 נדבקו בעכברת

לאחר אשפוזם של עשרות בני אדם שחלו בעכברת לאחר רחצה שנחלי הצפון, נערך הבוקר דיון חירום במשרד הבריאות כדי לדון בתופעה ולהחליט כיצד לנהוג בנושא (חדשות בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בריכת המשושים בגולן (צילום: ניקי קלוין, פלאש 90)

עקב הגידול במספר הנדבקים בעכברת בנחלי הגולן כשבשבוע האחרון אושפזו עשרות בחשד להידבקות במחלה, מתקיים היום (ראשון) דיון חירום במשרד הבריאות בנושא כדי להחליט כיצד לנהוג והאם לסגור לחלוטין את אתרי המים בצפון.

עד כה דווח למשרד על 253 מקרים חשודים כלפטוספירוזיס (עכברת). בשבוע שעבר דווח על ידי בית החולים מעיני הישועה, כי נער שסבל מסיבוך של המחלה התגלה כחולה בדלקת קרום המוח. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עדכן את מספר הנדבקים בעכברת ואמר כי כעת הוא עומד על 42 בני אדם.

סגן השר ליצמן אמר בפתח הדיון, כי "משרד הבריאות מטפל בנחלים, בודק אותם, עם יד על הדופק. אלה שלא טובים , הוא פוסל, סוגר. ואלה שכן טובים הוא משאיר פתוח. אנחנו חושבים שהמצב תחת שליטה".

מנתוני רשות הטבע והגנים כבר עתה הציבור חושש מלבוא לנחלי הצפון. ישנה ירידה חדה במספר המטיילים באתרי המים בצפון בחלק מהמקומות ירידה של כ-50 אחוז. זאת למרות שהסכנה היא רק במקומות בהם המים עומדים.

לפטוספירוזיס, או עכברת בשמה העברי, היא מחלה זיהומית שנגרמת על ידי חיידק הלפטוספירה שנמצא אצל בעלי חיים כנשאים. המחלה מועברת לבני אדם מבעלי חיים וישנם יותר ממיליון מקרי תחלואה בעולם בשנה, בעיקר במדינות עולם שלישי. בישראל המחלה נדירה יחסית, עם ממוצע של 10 מקרים בשנה. המחלה נמצאת אצל חלק מבעלי החיים שמפרישים את החיידק דרך ההפרשות שלהם.

בעלי החיים העיקריים שמפיצים את המחלה הם המכרסמים ובעיקר העכברים ומכאן שמה של המחלה. גם בעלי חיים אחרים כמו פרות וכלבים עלולים להפיץ את המחלה. על פי המומחים ההערכות הן שחזירי בר הם אלו שגרמו להתפרצות המחלה בישראל.

סימני המחלה האופייניים דומים למחלת השפעת: חום, כאבי ראש, כאבי שרירים. עם זאת בחלק מהחולים תיתכן פגיעה בתפקודי כבד וכליה וסיבוכים דוגמת דלקת קרום המוח כפי שאירע לנער בבני ברק. ההדבקה היא רק בחשיפה להפרשות, לכן אין סכנה אמיתית בהדבקה בין אדם לאדם. החולים במחלה מטופלים באנטיביוטיקה בכדורים או דרך הווריד. חלקם אושפזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר