אנטישמיות במיטבה

ג'רמי קורבין שיבח את דברי מחבלי החמאס

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית נחשף שוב בדעותיו האנטישמיות. התקשורת בבריטניה חשפה כי השתתף בכנס עם משוחררי עסקת שליט בקטאר ושיבח את דבריהם (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'רמי קורבין (צילום: שאטרסטוק)

סערה בבריטניה: מנהיג הלייבור הבריטי, ג'רמי קורבין, שוב נחשף בדעותיו הבעייתיות התומכות בטרור האסאלמי. על פי הדיווחים הלילה (שני) בתקשורת הבריטית הוא נכח בכנס שבו נאמו משוחררי עסקת שליט המשתייכים לחמאס, ותיאר את דבריהם "מרתקים ומחשמלים".

קורבין, ששמו נקשר לאחרונה שוב ושוב באירועים אנטישמיים ואנטי-ישראליים, כתב בעיתון המפלגה "מורנינג סטאר" בשבחו של הכנס, כינה את המחבלים "אחים" - ופיאר את נאומיהם.

המחמאות של קורבין על הכנס פורסמו בתחילת החודש בטלוויזיה הממלכתית של איראן - אך בלייבור דחו את ההאשמות כלפי מנהיג המפלגה והתעקשו, כי הוא לא שיבח דבר, וכי הכינוי "אחים" הוא מקובל בהתייחסות לגברים מוסלמים.

לא מדובר בפעילים פוליטיים אלא ברוצחים עם דם רב על ידיהם. אחד הנואמים באותו כנס הוא חוסאם בדראן, לשעבר מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בשומרון, שגורש לקטאר עם שחרורו ומתפקד כדובר בארגון. בדראן נמנה בין האחראים לפיגועי ההתאבדות בדוליפנריום בתל אביב, במסעדת סבארו בירושלים, במלון פארק בנתניה - ולשורת פיגועים רצחניים נוספים.

על פי ה"טלגרף", קורבין הגיע לכנס בעניין פליטים פלסטינים שנער בדוחא שבקטאר באפריל 2012, פחות משנה לאחר שחרור המחבלים. בעיתון הבריטי נטען, כי באותו הנאום שקורבין פיאר אמר בדראן אמר במהלך הכנס כי "הנכבה הפכה אותנו לפליטים - והדרך היחידה לחזור לביתנו היא אך ורק דרך מאבק צבאי והתנגדות חמושה".

מי שנכח גם כן באירוע, היה מנהיג חמאס לשעבר חאלד משעל, שנמצא ברשימת הסנקציות של הממלכה. מחבל נוסף שהשתתף בכנס הוא עבד עזיז מחמד מוסא עמרו - שנגזרו עליו שבעה מאסרי עולם על סיוע בהכנת חגורת הנפץ לפיגוע בקפה הלל בירושלים בו נהרגו בין היתר ד"ר דוד אפלבאום ובתו הכלה - נאוה, לילה לפני חתונתה.

עוד דווח, כי קורבין שיבח במהלך הכנס את ההחלטה של בית הדין בבריטניה שלא לגרש את מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית ראאד סלאח, שכניסתו נאסרה ע"י רה"מ תרזה מיי, שכיהנה אז כשרת הפנים, על רקע אמירותיו המסיתות נגד יהודים. סלאח הפר באותה השנה את האיסור ונעצר בעקבות זאת - אך עתר והצליח להביא לביטול הצו. בתגובה להחלטה, קורבין הזמין את סלאח לשתות עמו תה על מרפסת הפרלמנט הבריטי. "הוא רחוק מלהיות מסוכן", אמר בזמנו קורבין על סלאח, "קולו חייב להישמע".

דוברו של קורבין מסר בתגובה לפרסומים, כי הוא "מביע מזה שנים ארוכות את הזדהותו עם הפלסטינים ונועד עם דמויות מפתח בסכסוך עם ישראל כדי לקדם את השלום במזרח התיכון".

לפני שבוע וחצי חשף ה"דיילי מייל" כי על אף הכחשותיו הגורפות של קורבין - הוא נכח בטקס אזכרה למחבלים מארגון "ספטמבר השחור" שביצעו את הפיגוע באולימפיאדת מינכן ורצחו 11 ספורטאים ישראלים.

לאורך השנים טען קורבין, כי הוא נכח באותו בית קברות בתוניסיה בטקס לזכר 47 פלסטינים שנהרגו במבצע נגד מפקדת אש"ף בתוניסיה ב-1985 - אך התמונות עם זרי הפרחים הוכיחו כי הוא עומד מעל קברי המחבלים. לאחר הפרסום, הודה קורבין ששיקר וכן השתתף בטקס, אך טען כי לא היה מעורב בהנחת הזרים.

"הייתי נוכח כשהניחו את הזר. אני לא חושב שבאמת הייתי מעורב בזה", אמר לכתבים בעקבות הסערה שעורר הפרסום. שלושה ימים לאחר פרסום התמונות תקף אותו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "הנחת הזר על ידי ג'רמי קורבין על קברם של מבצעי הטבח במינכן, וההשוואה שערך בין ישראל לנאצים, ראויה לגינוי מימין ומשמאל ומכל חלקי הקשת הפוליטית".

בתגובה לאמירותיו הבעייתיות של קורבין שנחשפות לאחרונה כמעט בכל שבוע בבריטניה, שלושה עיתונים בריטיים יהודיים יצאו בחודש שעבר למתקפה חריפה נגדו והזהירו כי אם מפלגתו תנצח בבחירות - יהיה זה "איום קיומי על החיים היהודיים במדינה הזו". העיתונים The Jewish Chronicle, Jewish News ו-Jewish Telegraph פרסמו מאמר מערכת משותף תחת הכותרת "כולנו יחד", שבו נכתב כי מאז הבחירה בקורבין למנהיג המפלגה בשנת 2015 הפגינה הלייבור סובלנות לאנטישמיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר