חיזוק הקהילות

שר התורה בביקור נדיר בקריית הרצוג • צפו

מאות מתושבי שכונת קריית הרצוג נטלו חלק בביקורו הנדיר של מרן הגר"ח קנייבסקי בשכונה לכבוד עצרת חיזוק לקהילות הקודש, הכנסת ספר תורה וקביעת מזוזות בבית הספר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: יעקב כהן)

שכונת קרית הרצוג בבני ברק חגגה אמש (שלישי) במעמד היסטורי, כאשר מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ניאות לבקשת רבני השכונה והגיע באורח נדיר לשכונה, לעמוד בראש עצרת חיזוק קהילות הקודש.

קודם למעמד התקיימה הכנסת ספר תורה לקהילת "בית תפילה", שנתרם על ידי יעקב ולנשטיין, חבר מועצת העיר מודיעין עילית. עם סיום התהלוכה החל המעמד הגדול בהשתתפות כל רבני השכונה, מכל העדות והחוגים.

המעמד התקיים ברחבה החדשה של בית הספר "מסורת ישראל" ברחוב נויפלד, שהוכשר להכיל את המתכנסים בפעילות מ"מ ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין, וצוות לשכתו.

בשני צידי הרחבה הוקמו טריבונות מיוחדות שהכילו את 1,500 ילדי הת"תים בשכונה, מכל העדות, שהגיעו לבושים בבגדי שבת לכבודה של תורה. במקביל, מאות התושבים התרכזו ברחבה והנשים התאספו במעלה רחוב נויפלד וצפו במהלך העצרת על גבי מסכי ענק שהוצבו במקום.

על בימת הכבוד המפוארת ישבו רבני הקהילות וראשי הישיבות בשכונה. כאשר ניתן האות והמנחה הכריז על התקרבותו של מרן שר התורה לרחבת המעמד, פצחה התזמורת בשירת "ימים על ימי מלך תוסיף", כשהמשתתפים, אנשים וילדים, פצחו בשירה אדירה ובריקודים סוערים.

כאשר נראתה דמותו של מרן על גבי המסכים, נעמדו המשתתפים על קצות רגליהם בשירת "עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו". לאחר כניסתו, ניגש הגאון רבי שמשון אלטמן, רב קהילת "אור הצפון", ובירך בקול רם בשם ומלכות ברכת "אשר חלק מחכמתו ליראיו".

בשיאו של המעמד נשמע קולם של הילדים משני צידי הרחבה ששרו מעומק ליבם את התחינה: "אבינו אב הרחמן תן בליבנו בינה להבין ולהשכיל".

במעמד נשאו דברים רבי יהודה אריה שוורץ ורבי ישראל בונם שרייבר, מרבני השכונה. ולאחריהם הוקראו דבריו של מרן שר התורה לקהל המתכנסים, על ידי מקורבו רבי מרדכי בונים זילברברג, רבה של שיכון ה' הסמוכה.

לאחר העצרת התקיים מעמד קביעת מזוזה וחנוכת המבנה החדש של 'בית יעקב - מסורת ישראל', שנבנה על ידי עיריית בני ברק, כאשר הרב אברהם רובינשטיין מ"מ ראש עיריית ב"ב וחבר הנהלת החינוך העצמאי יחד עם הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל החינוך העצמאי הגישו למרן שר התורה את המזוזה שנקבעה על ידו בשער הכניסה החדש לבית הספר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר