אנחת רווחה

הבחורים שנדחו מ-"770" התקבלו לתוכנית לימודים ייחודית

לאחר שכמאה מתלמידי חב"ד נדחו מישיבת תומכי תמימים המרכזית בקראון הייטס, בנימוק המקורי כי אינם 'יוצאים מן הכלל', נפתחה עבורם תוכנית לימוד נפרדת, בתיאום עם ההנהלה (חסידים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
תלמיד חב"ד ב-770. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: shutterstock)

לאחר שכמאה בחורים חסידי חב"ד קיבלו את הבשורה הקשה מבחינתם, כי לא התקבלו לישיבה הגדולה ב-770 שבקראון הייטס, ברוקלין, הוחלט כי תוקם עבורם מסגרת מקבילה.

כזכור, הנהלת הישיבה כתבה להורים כי לשנת הלימודים שבפתח יתקבלו רק בחורים "יוצאים מן הכלל", שיגיעו "ללימוד בלי פשרות, כ-12 שעות ביום, ובלי שבתות חופשה, במשך י"ג-י"ד חודשים רצופים", לשון המכתב. אלו שאינם עומדים בסטנדרט זה, נכתב, לא יקבלו אשרת שהייה או מקום לינה.

ההחלטה השאירה את התלמידים הרבים ללא מענה, סמוך לפתיחת שנת הלימודים, לאחר שחלק מהם אף רכשו כרטיסי טיסה.

כעת, על פי דיווח באתר חב"ד אינפו, נפתח רישום למסגרת נפרדת, עבור אותם תלמידים שלא קיבלו את אשרת השהייה ומקום לינה בפנימיית הישיבה. מדובר, על פי הדיווח, ביוזמה של מספר בחורים בתיאום עם ההנהלה.

מספר תלמידים בוגרים, בוגרי ישיבות תומכי תמימים בישראל הלומדים מספר שנים בישיבה המרכזית ב-'770', ונמצאים בקשר הדוק עם ההנהלה, יחד עם מספר הנהלות ישיבות מהארץ, יפתחו מסגרת לימודית ב'שנת הקבוצה', כאשר הכל נעשה בתיאום מלא עם הנהלת הישיבה.

בראש המסגרת הלימודית יעמדו רבנים ואנשי צוות, ש"ילוו את התלמידים במשך היום, ויתנו מענה אנושי לצרכים הבסיסיים של תלמידי הישיבה: משיבים, משפיעים ומשגיחים", נמסר.

"המסגרת מיועדת לכל 'תמים' הרואה את עצמו עומד בדרישות הרוחניות של ההנהלה, ושאינו רשום בישיבת תומכי תמימים המרכזית 770", מסרו המארגנים, שהוסיפו כי לאחר מאמצים מרובים, הושגה פנימיה מפוארת ומאובזרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר