סערת עבודות הגשר בשבתות

נתניהו: "לא סביר שיעצרו את נתיבי איילון באמצע השבוע"

ראש הממשלה תופס הערב מרחק מהחרדים, ככל הנראה בשל חששו מיאיר לפיד לקראת הבחירות שיוקדמו, ומציג עמדה מנוגדת לזו של שר התחבורה - שנאלץ להתגונן על "כניעתו" לחרדים (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)

סערת גשר איילון: דקות ספורות לפני מהדורות החדשות בכלי התקשורת המרכזיים במדינה, שיגרו מלשכת ראש הממשלה הודעה לכתבים, בה צוטטו 'גורמים בלשכה" כמי שסבורים ש"לא סביר לעצור את נתיבי איילון באמצע השבוע".

הודעה זו עומדת בסתירה ברורה להחלטתו מוקדם יותר של שר התחבורה ישראל כץ, בה הבהיר כי לא יאפשר את ביצוע העבודות בשבתות הקרובות, כבקשת המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה.

ההערכה במערכת הפוליטית, כי ראש הממשלה פרסם את הודעתו החריגה, בשל הקדמת הבחירות עליה הוא כבר החליט בינו לבין עצמו באופן סופי, ומאחר וכך הוא 'חייב' לתפוס מרחק - לפחות הצהרתי - מהמפלגות החרדיות, בשל התעמולה הצפויה נגדו בענין זה מצד 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד.

בתוך כך, מסמך רשמי של משרד העבודה שנחשף ב'החדשות' מגלה, כי מתוך 28 עובדים במשמרת שבת, בהקמת 'גשר יהודית' המדובר, תוכננו להיות מועסקים 24 לא יהודים, ורק ארבעה יהודים. מאחר ובכל סוף שבוע תוכננו שלוש משמרות, אמורים היו לעבוד 12 יהודים "בלבד" בנתיבי איילון.
למרבה האבסורד, ברכבת ישראל, שהעבודות בה בשבתות חוללו את המשבר הפוליטי עם המפלגות החרדיות לפני כשנה, הועסקו בסוף השבוע האחרון 326 עובדים, מתוכם 133 יהודים, בכל רחבי הארץ- פי 11 יהודים ממה שתוכננו לעבוד בעבודות הקמת הגשר, שכאמור נדחו בהחלטת שר התחבורה.
כך ייראה הגשר שהיה אמור להיבנות תוך חילולי שבת (הדמייה: חברת נתיבי איילון)
הערב השר כץ נותר עיקש בעמדתו, ההפוכה כאמור מזו של ראש הממשלה נתניהו, יו"ר תנועתו. בראיון ל'החדשות' הוא חזר והצהיר, כי לא ייתן את האישור לכך, בהתאם להחלטתו שעוררה שוב את מנגינות "הכפייה הדתית".

"אני לא הולך לאשר את ביצוע העבודות בנתיבי איילון, לא בסופי שבוע וגם לא באמצע השבוע", הדגיש בכיר הליכוד. לדבריו, ההודעה שהוציא היום ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, דרך חברת נתיבי איילון, היא הודעה פוליטית מוזרה.

כץ הוסיף ואמר: "לפני שנתיים הייתי בעימות עם החרדים כי חשבתי שהם לא צודקים, אבל הפעם אני חושב שהם צודקים. העבודות יידחו בשלב זה בחצי שנה".

במקביל, הפרשנים חלוקים בדעתם, האם שר התחבורה לא היה מודע לעבודות המתוכננות תוך חילולי שבת המוניים, ובשל כך הופתע כששמע עליהן - כפי שהוא טוען, או שמא אישר זאת תחילה באופן רשמי, אך חזר בו בשל כעס החרדים.

בענין זה, ב'ערוץ עשר' נחשפו הערב מסמכים, מהם עולה כי במשרד התחבורה ידעו לכאורה על עבודות שכאלו והעלימו עין, אך כאמור טרם ברור אם השר כץ עצמו ידע על כך.

כך או כך, גורמים חרדיים אומרים הערב ל'כיכר השבת', כי לא יכול להיות שהשבת תהיה הקורבן הפוליטי של המריבות הפוליטיות בליכוד. "שיריבו בינם לבין עצמם, אבל למה על חשבון קדושת השבת?", תהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר