"כוח המצווה"

מדהים: תרם צדקה ומצא שרשרת באותו שווי

אדם ששוכנע בשיחת טלפון בין-יבשתית להעניק תרומה כספית הגונה לבית כנסת של מקובלים בעיר אלעד, מצא תוך כדי השיחה שרשרת מזהב טהור ששוויה עולה לכדי תרומתו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

קמפיין 'גיוס המונים', לבנייתו של בית כנסת למקובלים באלעד, התפתח אמש (שלישי) ל"'השגחה פרטית' מדהימה", כפי שמגדירים זאת המעורבים בסיפור.

מדובר בבית הכנסת וכולל ההלכה 'מאור חזקיהו' בראשות הרב ינון מלאכי, שמתכנן את השלמת המבנה עבורו בעיר אלעד, יצא לקמפיין ב- charidy, מעין 'הדסטארט', כשאנשיו הביעו את רצונם להגיע לתרומות בסך 800 אלף שקל.

בתוך בית כנסת זה שוכנת גם ישיבה בשם נחלת התלמוד, ובשל כך גם אברכי הישיבה התגייסו כדי לנסות ולהשלים את החסר בגיוס התרומות למבנה. אחד מהם, הרב בן ציון בצון, פנה לאברהם שור, מכר שלו המתגורר בארה"ב.

בית הכנסת ההולך ונבנה באלעד

בשיחת הטלפון שערך אמש, הוא שכנע אותו לתרום, וכך התפתח הסיפור המדהים, כפי שמתאר בצון ל'כיכר השבת': "אמרתי לו שחסר לנו עוד קצת כדי להגיע אל היעד הכספי המתוכנן, והוא ענה שייתן אלף דולר".

"הודיתי לו", ממשיך בצון ומתאר, "ובשלב זה הוא אומר לי 'אני חושב שאצליח לגרד עוד 400 דולר'. בתגובה, כשאני ליד הרב מלאכי, ציטטתי לו את מאמר חז"ל ש'תיכף לתלמיד חכם - ברכה'".

וכאן מגיעה התפתלות המעשה המעניין: "תוך כדי שיחה, יצא החבר שלי, אותו אברהם שור, מהמשרד שלו אל הרחוב, ופתאום הוא אומר לי: שניה אחת, תראה מה אני מוצא פה; שרשרת מזהב טהור על הכביש".

השרשרת שנמצאה

"כבקי בתחום, הוא מיד בדק ומצא, שלפי משקל השרשרת ואחוזי ה'קראט' בה, היא שווה 1452 דולרים, כך שמיד חזר לו - ועוד עם עודף... - סכום התרומה שהעניק לבית המדרש שעה קלה לפני כן".

"החבר שלי כל כך התרגש, שהוא אמר במקום: אם זהו כוח המצווה, אני תורם גם את שווי השרשרת", מסיים הרב בצון את תיאור המעשה המדהים, כשהוא מציין כבדרך אגב שבית הכנסת כבר הגיע ליעד התרומות המתוכנן.

הרב מלאכי, עם הראש"ל הגר"י יוסף
השרשרת היקרה, על שולחן התורם שמצא אותה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר