לראשונה: - ראש ממשלה ישראלי מבקר בליטא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הבוקר לביקורא בליטא, ביקור ראשון מסוגו של ראש ממשלה ישראלי. נתניהו: "זה משקף את המעמד העולה של ישראל בעולם" (חדשות, בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
נתניהו בביקורו ביוון בשנה שעברה (צילום: shutterstock)

ראש הממשלה נתניהו, שיצא למסוע בן יומיים למדינות הבלטיות, צפוי לפגוש היום (חמישי) את שר החוץ הליטאי, בביקור ראשון של ראש הממשלה ישראלי בליטא.

במהלך מסע קצר זה, יבקר נתניהו את עמיתיו וכן את הקהילות היהודיות בליטא, לטביה ואסטוניה. היום (חמישי) יפגוש את לינאס לינקוויציוס, שר החוץ הליטאי.

עם ההמראה אמר נתניהו: "אני הוזמנתי לפסגת המדינות הבלטיות. זו הפעם הראשונה שראש ממשלת ישראל מבקר בליטא ומוזמן לפסגה הזו. זה משקף את המעמד העולה של ישראל בעולם".

לדברי ראש הממשלה, "אנחנו כמובן מעוניינים להדק את הקשרים הכלכליים והמדיניים עם המדינות הללו, כפי שהן מעוניינות לעשות איתנו. אני גם מעוניין לאזן את היחס הלא תמיד ידידותי של האיחוד האירופי אל מול מדינת ישראל, על מנת שנשיג יחס הוגן יותר ואמיתי יותר אל מדינת ישראל".

"אני עושה זאת באמצעות מגעים עם גושי מדינות בתוך האיחוד האירופי, מדינות מזרח אירופה, עכשיו עם המדינות הבלטיות וגם כמובן עם מדינות אחרות", אמר נתניהו.

חזית בית כנסת בוילנה, ליטא (צילום: שאטרסטוק)

"הביקור בליטא, כמובן מזכיר לנו את היהדות המפוארת שהייתה שם על השיאים הכבירים שלה ועל התהומות של טרגדיית השואה", סיפר נתניהו.

"יש לזה גם היבט אישי, המשפחה של אבי ואמי זיכרונם לברכה באו מליטא בסוף המאה ה-19 והמאה ה-20, גם בזה אני אגע בביקור הזה".

ליטא נכבשה בעבר על ידי המשטר הנאצי, אז נהרגו למעלה מ-90% מ-240,000 יהודי המדינה, ולאחר מכן על ידי המשטר הסובייטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר