ב'אש חיה'

כך חטיבת גולני מתכוננת לחיזבאללה • צפו

חטיבת גולני ערכה בשבוע האחרון תרגיל צבאי, שעסק בהתכוננות ללחימה מול ארגון החיזבאללה בלבנון. התרגיל כלל תרגילי 'אש חיה' בליווי רגלים, טנקים ותותחים • צפו (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

השבוע התקיים תרגיל חטיבת ״גולני״ במתאר צפוני ותרגל את צוות קרב חטיבתי ״גדעון״. חטיבת גולני תרגלה בתרגיל בהרכב של גדודי חיל רגלים, שריון והנדסה, כולל תרגילי אש חיה של לוחמי חטיבת גולני על ״נמרים״ (נגמ''ש מרכבה), בשיתוף פעולה טנקים ותותחנים.

מדובר בתרגיל חטיבתי נוסף בסדרת התרגילים של עוצבת ''געש'', לשיפור מוכנותה לחירום ומלחמה. במסגרת התרגיל תורגלה לוחמה בשטחים סבוכים, שטחים בנויים ותרגול יום ולילה, במתאר צפוני אל מול אויב המדמה את ארגון חיזבאללה.

כמו כן, תורגלו מגוון שיטות לחימה ותוכניות מבצעיות ובכלל זה שיתוף פעולה בין כוחות אוויר ויבשה, תהליכי זרימת מודיעין לכוחות המתמרנים וכן יכולות חדשות שנמצאות בתהליכי הטמעה.

ביום רביעי, ביקר בתרגיל ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק ומפקד עוצבת ״געש״, תת-אלוף אבי גיל.

בסיום הביקור הביע הרמטכ״ל את הערכתו הרבה לאנשי פיקוד הצפון ואמר, כי כל תרגיל משקף חלק מהמוכנות המבצעית, הפיזית והמנטלית, של צה״ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר