במכתב תקיף

עיריית תל אביב דורשת: בנו את גשר יהודית

מנכ"ל העירייה פנה במכתב לחברת נתיבי איילון ודרש ממנה להתעלם מהוראתו של שר התחבורה, ישראל כץ ולבצע את עבודות בניית הגשר במהלך השבת כמתוכנן מראש (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
העבודות לבניית הגשר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עיריית תל אביב פנתה במכתב ל'נתיבי איילון' בדרישה לא לציית לשר התחבורה ישראל כץ, לנוכח החלטתו לבטל את עבודות הקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון בשבת. ההקמה תוכננה להתבצע בשישה סופי שבוע - החל מהשבוע הבא - וגררה ביקורת מצד הסיעות החרדיות שמחו על חילול השבת הצפוי. כץ מיהר לבטל את הקמת הגשר וחולל סערה פוליטית וציבורית. מנתיבי איילון נמסר בתגובה למכתב של עיריית תל אביב כי "משרד התחבורה הנחה אותנו לבחון החלופות, ואנו פועלים בהתאם".

על פי הדיווח ב-ynet, מנכ"ל עיריית תל אביב מנחם לייבה כתב למנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר: "כידוע לך, לשר התחבורה אין כל סמכות לצוות על החברה כיצד לפעול בעניין עבודה בשבת, והוא אינו רשאי להורות לחברה להימנע מעבודה ביום זה. לא רק שאינכם חייבים להיענות לרצונותיו, אלא שהדבר אף אסור עליכם לפי דין".

עוד כתב מנכ"ל העירייה: "לאור לוח הזמנים הדוחק, הרינו מודיעים שככל שלא יימצא פתרון לנושא עד לבוקר יום ראשון, הנכם נדרשים לבצע את העבודה, כפי שסוכם וכפי שהתחייבה החברה, במועדים שפורטו לעיל והחל מיום 31.8.2018. למען הסר ספק, נציין את המובן מאליו, שאין חברת נתיבי איילון בע"מ רשאית להיכנע ללחצים פוליטיים, ועליה לפעול כמצווה עליה לפי דין".

נתניהו עצמו מסר הודעה, כי "ראש הממשלה נתניהו סומך על השר ישראל כץ שיטפל בנושא העבודות על הגשר ושימצא את הפתרון המיטבי".

הבוקר, עם המראתו של ראש הממשלה לביקור מדיני בליטא ענה לשאלות העיתונאים שהתלוו למטוסו ואמר: "אני לא חושב שזה סביר לסגור ציר תנועה באמצע השבוע באיילון. אני חושב שהדבר הזה מובן וזה גם יילקח בחשבון".

דבריו של נתניהו התפרשו כהתנגדות לעמדתו של כץ וכי הוא סבור למעשה שאם יש צורך בסגירת נתיבי התנועה, עדיף לעשות זאת בסוף השבוע, כשעומסי התנועה קטנים אך כאמור ההודעה הרשמית העבירה את האחריות לכץ.

בתגובה לדבריו של נתניהו, תקף היום ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את נתניהו ואמר: "נתניהו כנראה לא מודע למה שקורה במדינה. סגרו לא מזמן את נתיבי איילון למצעד, סגרו את נתיבי איילון לתחרות ספורטיבית".

גפני שיבח את כץ על ביטול העבודות ואמר: "אני חושב שראש הממשלה טעה במה שאמר. הוא לא היה צריך להתערב בזה. בפעם הקודמת שהוא התערב זה לא עזר לנו. אי אפשר להפוך את השבת ליום של חול, ליום של שיפוצים. זה דבר שהוא מחויב המציאות וזה דבר שהוא גם יהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר