התיעוד שמסעיר את הרשת

שוטר הכה צעיר חרדי לעיני ילדיו ואשתו וריסס עליו גז פלפל

צעיר חרדי שנעצר על ידי שוטר רכוב על אופנוע, הוכה והושפל לעיני אשתו וילדיו הבוכים, חולצתו נקרעה והוא רוסס בגז פלפל. עורך דינו, איתמר בן גביר: "דמו של הציבור החרדי לא הפקר" (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

בתיעוד שהופץ ברשת נראה שוטר תנועה שרכב על אופנוע כשהוא עוצר באלימות נהג חרדי, שעל פי החשד נהג ברכב כשילדיו אינם חגורים כנדרש. הנהג הוצא מרכבו על ידי השוטר שנראה בסרטון כשהוא מכאיב לו ואף מרסס על פניו גז פלפל.

הצעיר החרדי נעצר לאחר מכן הלילה (שישי) ועורך הדין איתמר בן גביר שמייצג אותו יבקש הבוקר מבית המשפט לשחרר את הצעיר.

לדברי בן גביר :" המדובר במקרה קלאסי שבו השוטר התוקף - שיש לנו פרטים גם על עברו - נהג בטקטיקה הבזויה והפסולה של ההגנה הכי טובה היא ההתקפה. הצעיר הותקף ללא כל סיבה מול רעייתו וילדיו שנכנסו להלם, השוטר השתמש בגז שלא כחוק בניגוד לנהלים המשטרתיים, והתמונות שהופצו ברשת החברתית מדברות בעד עצמן ומתעדות התנהלות אלימה מאוד של שוטר עבריין שמשתמש בסמכותו שלא כחוק".

איתמר בן גביר

לדברי עורך בדין הדיון הבוקר לא יהיה הדיון האחרון בתיק אלא שבכוונת מרשו שלא לוותר לשוטר שהתעלל בו, פגע בו, ואף הכניס את ילדיו לטראומה: "ההתנהלות של השוטר היא התנהלות בריונית וקשה שלא לנחש שאם האירוע לא היה מצולם, גרסת השוטר שהותקף הייתה מתקבלת באופן אוטומטי. הסרטונים מדברים בעד עצמם ואני מקווה שבית המשפט יתרשם מהם, אך במקביל, אמליץ למרשי שנשוב לפקוד את בית המשפט אך הפעם כתובע - דמו של הציבור החרדי לא הפקר, ולא ניתן לשוטרים אלימים להתעלל בצעירים חרדים, גם אם נטען שהם סירבו לקבל דוח תנועה".

הצעיר יובא בשעה עשר וחצי לדיון בבית המשפט.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "לצערנו, הסרטון בכתבה הנו חלקי ומציג את האירוע באופן שחוטא לאמת ולנסיבות המקרה כפי שאירעו. מדובר באדם שנהג ברכבו הפרטי תוך שהוא מסכן ממשית את חיי משפחתו בכך שילדיו הפעוטים (בן שנה ובן שלוש) ישבו במושב האחורי כשהם ללא חגורת בטיחות וללא כיסאות הגבהה.

השוטר ביקש מהנהג לעצור בצד הדרך על מנת למנוע המשך נסיעתו וסיכון בני משפחתו אך הנהג בחר שלא לציית להוראותיו של השוטר והמשיך בנסיעתו. כעבור זמן מה עצר הנהג והחל לגדף ולתקוף את השוטר כל זאת תוך שהוא מסרב להזדהות.

לבסוף, השוטר הודיע לו שהוא מעוכב אך החשוד המשיך בסירובו לשתף פעולה תוך שהוא מנסה להימלט מהמקום. השוטר נאלץ להשתמש בכוח סביר על מנת לעצור את החשוד ולהביאו לחקירה.

משטרת ישראל תמשיך לפעול למען ביטחונו ושלומו של הציבור בכל מקום ובכל עת, לבטח במקום בו נשקפת סכנה לחיי אדם ונדרשת בה אכיפה מחמירה ובלתי מתפשרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר