הקינדרלעך ב"סבבה" של אלבום // ביקורת

להקת הקינדרלך הוציאה אלבום רביעי בשם "סבבה". מבקר המוזיקה של 'כיכר השבת' שם בצד את הדעות הקדומות שלו, והאזין לאלבום החדש. האם הפעם הוא אכן הופתע? (מגזין)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: הדס עזריאלי)

מודה, נטיתי לזלזל בלהקת הילדים של דוד פדידה ה'קינדרלך'. השירים הקלילים מידי וביצועי הלייב המרושלים משהו בליווי פלאייבק לא עושים לי את זה. באלבום החדש הבטיח לי איש יחסי הציבור של פדידה, ידידי, ארי המניק כי הפעם הלכה הלהקה כמה צעדים קדימה מבחינת התכנים ואתגר אותי להאזין לאלבום ולהגיע אליכם הקוראים עם התובנות.

בניגוד ללהקות ילדים אחרות בעיקר מארה"ב, שיוצרות מוזיקה "למבוגרים" עם קולות ילדים כתחליף כשר, הקינדרלך פונים מאד לקהל ילדותי במילות השירים, הם שרים על הבר מצווה, על ההתבגרות וגם מסיימים בשיר לילה טוב ילדותי אם כי מקסים. הפניה לילדים מעניינת מאד. איני מכיר עוד להקות ילדים או זמרים בציבור שלנו שעושים את זה ופונים לטווח הגילאים הזה וגם מצליחים לפגוע בול אם אני לוקח את ההתלהבות של בני הקטן מהשירים. אך בהתאם לקהל היעד, המילים בחלק מהשירים אינן תפארת הכתיבה והחריזה במיוחד בשיר הנושא של האלבום "סבבה", אך בהחלט לא מדובר בטקסטים מבישים כפי שצפינו בשנה האחרונה בעיקר בזירה האמריקאית של המוזיקה היהודית.

מנגד הקינדרלך יורים גם לכיוונים נוספים, דוגמת הקהל החוצניק עם מחרוזות הקרליבך והמזרחית והניסיון לעשות שימוש (כושל) בשירה באנגלית (במבטא מכאיב במיוחד) וגם לעולם החופות עם "אם אשכחך", "מקודשת" ו"עוד ישמע".

באופן מעניין לכתיבת השירים של האלבום החדש אחראים גם מוזיקאים שאנו רגילים מהם לחומרים "בוגרים" יותר דוגמת אלי קליין שיצר את אחד הלהיטים הגדולים לדעתי של האלבום - "מתי תגדל", שיר שזכה גם לעיבוד מוזיקלי מקפיץ ומדליק במיוחד של איציק דדיה ושמוליק ברגר. מנגד אחראי קליין ללחן ולמילים ולעיבוד יחד עם השותף איצי ברי של "שיר לירושלים" שיר שנשמע כמו קלאסיקת ירושלים בת עשרות שנים, שהייתה צריכה להיות על כל במות יום ירושלים באשר הם. שיר מצוין נוסף הוא 'אין אנחנו מספיקים' בלחנו של שלמה יהודה רכניץ שזוכה לעיבוד פולקי עם נגיעות קלאסיות של הצמד קליין את ברי.

לדדיה באופן כללי תפקיד משמעותי במיוחד באלבום החדש של הקינדרלך. דדיה בעצמו בוגר להקת הקינדרלך סוגר מעגל כשהפך למפיק הקולי של האלבום כולו וגם לאחד הכותבים הבולטים והמשמעותיים בו לצד תפקיד המפיק המוזיקלי בכמה מהשירים והתוצאה מפתיעה באיכותה וברמתה. דדיה מציג פן בוגר וחדש ביצירה שלו כפי שראינו גם בסינגלים האישיים האחרונים שלו. גם בתפקיד המפיק הקולי של האלבום הוציא דדיה מהילדים את המירב עם ביצועים שלא היו מביישים גם זמרים בוגרים.

בניגוד למה שהתרגלנו בעבר באלבומי מוזיקה יהודית/חסידית בהם שולבה הפקה אלקטרונית, ההפקה המוזיקלית של האלבום דווקא בוגרת ומותאמת ל-2018. המפיקים המוזיקלים החל ברון תיכון, איציק דדיה ואלי קליין ואיצי ברי יצרו מוזיקה אלקטרונית משובחת, שמעניקה תשובה של ממש לנוער שמחפש מוזיקה כזו בחוץ זאת גם לצד עיבודים יותר סולידיים לשירים הרגועים יותר של האלבום שקיבלו אף הם מעטפת מקצועית ואיכותית.

אחד השירים היפים באלבום, הוא זה שחותם אותו בלחנו וכתיבתו של איציק דדיה – "לילה טוב ילד,. השיר הרגוע משלב מקצבים מעניינים וגם מילים חמודות ומלאות חן לצד לחן קליט במיוחד שאני מוצא את עצמי מזמזם שוב ושוב בימים האחרונים.

לסיכום, האלבום החדש של קינדרלך הוא בהחלט אלבום שפונה לקהל הצעיר, אם כי בהחלט לא תסבלו גם אם תתקלו בתור מבוגרים בחלק מהשירים, בעיקר מהפן המוזיקלי המושקע של האלבום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר