בתוך חצי שנה

המיליארדר החרדי הפסיד עשרות מיליונים

חברת אי.די.בי פיתוח בבעלותו של איש העסקים החרדי אדוראדו אלשטיין הפסידה בשנה האחרונה עשרות מיליוני שקלים בעיקר בשל השקעה כושלת במטבע ווירטואלי (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אדוארדו אלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חברת אי.די.בי פיתוח שבבעלות איש העסקים החרדי ארגנטינאי, אדוארדו אלשטיין רושמת הפסדי ענק בתקופה האחרונה בעיקר בשל קריסת שוק המטבעות הווירטואליות בחודש האחרונים.

החברה, שמנוהלת על ידי איש העסקים החב"די, שולם לפידות, השקיעה 14.5 מיליון דולר בדצמבר 2017 בחברת קולו (Colu) המפעילה אפליקציה של ארנק דיגיטלי לתשלום לעסקים. יחד עם שאר המטבעות הדיגיטליים, קרס בחודשים האחרונים המטבע קולו (CLN) שהנפיקה החברה בתחילת השנה.

אי.די.בי פיתוח השקיעה 7 מיליון דולר תמורת 74 מיליון מטבעות קולו לפי שווי של 9.5 סנט למטבע, בעוד הטוקנים נסחרים כעת ב–2.2 סנטים לטוקן בלבד. כלומר, מבחינת אי.די.בי פיתוח זהו הפסד של 77% על ההשקעה.

בעקבות הצניחה המכאיבה בשווי המטבע, נאלצה אי.די.בי פיתוח לבצע בדו"חותיה לרבעון השני של 2018 הפחתה של 14 מיליון שקל. בנוסף, היא השקיעה 7.5 מיליון דולר באופציות על 10% מהמניות של קולו, אך על השקעה זו לא בוצעה הערכת שווי מעודכנת שגם היא כאמור שווה הרבה הרבה פחות.

כאן לא נגמרו הצרות של אי.די.בי פיתוח, גם בפרויקט גדול אחר של החברה, פרויקט המשרדים והמסחר טיבולי בלאס וגאס שבארה"ב, שבו מחזיקות החברות האחיות אי.די.בי פיתוח ו'נכסים ובנין' בחלקים שווים, חלה הפחתה משמעותית של 22 מיליון דולר בשוויו והוא הוערך ב–249 מיליון דולר נכון לסוף יוני 2018. בהתאם לכך, אי.די.בי פיתוח ונכסים ובנין ביצעו בדו"חות שלהם הפחתה של 11 מיליון דולר (40 מיליון שקל). כלומר, ביחד מדובר בהפחתה של 80 מיליון שקל. ההסבר להפחתה בערך הפרויקט: ירידה בצפי ההכנסות מדמי שכירות נטו.

מנגד לחברה יש גם בשורות טובות, בדו"חות ציינה אי.די.בי פיתוח, כי באוגוסט האחרון נחתם הסכם למכירת קרקע למגורים הצמודה לפרויקט טיבולי. בקרקע קיימות זכויות בנייה ל–300 יחידות דיור. התמורה הצפויה בגין הזכויות בקרקע היא 18 מיליון דולר עם אפשרות לגידול בהיקף של עד 2.5 מיליון דולר נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר