נחל אל על נאסר לרחצה בשל זיהום חיידקי

משרד הבריאות הודיע כי בשל תוצאות בדיקת מי נחל אל על והימצאות חיידקי קולי בכמות גבוהה אין לרחוץ במי הנחל עד להודעה חדשה. במי הנחל לא נמצאה מחלת העכברת (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נחל אל על, המפל השחור (צילום: באדיבות ויקיפדיה)

לאחר בהלת העכברת שהביאה לסגירת כמה נחלים, נחל אל על שברמת הגולן נסגר הבוקר (שני) למטיילים שוב עד להודעה חדשה בעקבות זיהום קולי צואתי. ממשרד הבריאות נמסר הבוקר כי נמצאה חריגה של יותר מ-1,000 חיידקי קולי צואתי (ל-100 מ"ל) בפעם שלישית. על כן הנחל נסגר.

במשרד הדגישו כי הנחל נסגר ללא קשר למחלת העכברת (לפטוספירוזיס). בנחל גם לא נמצאה תוצאה חיובית לעכברת במי הנחל עצמו והזיהום הוא בעיה בפני עצמה.

ההודעה על הסגירה שאותה פרסמה רשות הטבע והגנים באה פחות מיממה לאחר שאמש נמסר על פתיחה מחדש של מסלול הזוויתן, שנסגר בעקבות התפרצות מחלת העכברת. למרות פתיחת הזוויתן, מהמשרד נמסר כי קיימת אזהרת רחצה בנחלים זאכי, יהודיה, מג'רסה, בריכת המשושים, ג'ילבון, באזור גשר אריק שבנהר הירדן ובאתר אבוקייק. זאת עקב היעדר תוצאות שמצביעות על שיפור במצב הזיהום של המים.

זו לא הפעם הראשונה הקיץ שנחלים נסגרים ברמת הגולן בשל זיהום חיידקי, בין השאר נסגר נחל ג'ילבון, הזאכי ואחרים לתקופות מסוימות. במשרד הבריאות מסבירים כי הסיבה לעלייה במספר המקרים היא זרימה חלשה והצטברות של הפרשות בעלי חיים, שגורמת לזיהום כמו גם לבעיית העכברת.

בימים האחרונים הזרימו רשות המים, אגודות המים בגולן ורשות הטבע, מים מהכינרת וממקורות נוספים לנחלים שהיו נגועים, בניסיון לשטוף את הנחל מהזיהום. רשות המים דורשת בנוסף, לממש תוכנית ישנה להקמת שקתות לבקר שיביאו את הבהמות לשתות בהן ולא מימי הנחל עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר