עימות ברכסים

הטיעון של 'דגל': "לא מחליפים מישהו טוב"

בעוד בערים אחרות, דוגמת אלעד, דורשת דגל התורה לקיים הסכמים ולהחליף את ראש הרשות, ברכסים היא טוענת: "אין סיבה להחליף את איצ'ה רייך, בוודאי לא בדן כהן מש"ס" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ח"כ מקלב לצד רייך, היום (באדיבות המצלם)

ח"כ אורי מקלב מתייצב בצהריים (שני) לצד ראש מועצת רכסים יצחק רייך, זאת בצל המשא ומתן הקשוח בין תנועתו דגל התורה לבין ש"ס, בשאלה מי יהיה המועמד המוסכם לראשות המועצה בבחירות הקרבות.

ברכסים ישנו הסכם ישן, שכובד כל השנים, הקובע רוטציה בין נציג דגל התורה לנציג ש"ס, כשכל אחד בתורו מכהן קדנציה, ומעביר את המושכות לרעהו. עד כה היו במשחק איש דגל התורה הוותיק איצ'ה רייך מול איש ש"ס דן כהן.

כעת אומרים בדגל התורה ל'כיכר השבת', כי "רכסים אינה ככל הערים בהן מתמודדות 'דגל' ברוטציה מול 'אגודה'. ברור לנו שיש הסכם, ונכבד אותו, אך בהסכם נאמר כי הרבנים יהיו אלו שיכריעו מיהו המועמד המוסכם".

לדברי הבכיר: "דן כהן הוא כיום סדין אדום מבחינת הציבור שלנו בישוב, הוא לא הוכיח את עצמו בקדנציה הקודמת, בה היה פער משמעותי בהצעדת הישוב קדימה ביחס לזו של רייך, ולכן נטיל ווטו על מועמדותו". בשל כך מחפשים ב'דגל' דמות דומיננטית צעירה, מש"ס, המקובלת על שתי המפלגות.

יצחק רייך ודן כהן (צילום: שוקי לרר, ארכיון כיכר השבת)

ש"ס, מנגד, טרם אמרה את המילה האחרונה באשר לזהות המועמד. לדברי גורמים בתנועה, "ההסכם הקואליציוני לא הצביע על זהות המועמד, אבל אך טבעי הוא כי דן כהן ששירת את התושבים ממקום מושבו בראשות, ובקדנציה האחרונה ממקומו כחבר מועצה, יחזור לתפקידו בראשות המועצה, כמתחייב בהסכם".

ח"כ אורי מקלב שהגיע היום לרכסים, לקראת הבחירות המקומיות, חזר על הדרישה של דגל התורה מש"ס להציב מועמד מוסכם, כפי שנכתב בהסכם הקואליציוני.

"היתה לי שיחה עם אישיות מאוד בכירה, במפלגה שקשורה למקום הזה", אמר מקלב. "אם יממשו את ההסכם הקואליציוני ומי יהיה המועמד - אני לא יודע, אבל אף אחד לא אומר כי העיר הזאת צריכה להחליף ראש. יש כאן ראש מועצה טוב".

"הנושא הזה עלה, ואני חושב שצריך להתעלות מעל האינטרסים הפוליטיים כשיש שביעות רצון. הסכמים צריכים להיות לעשר שנים, לכל ראש מועצה, ולא לחמש שנים", טען מקלב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר