הנעקצים רק מתחלפים

העוקץ החדש שמסעיר את בני ברק: "רווח של אחוז ליום"

באחד ממגדלי המשרדים בבני ברק, שוכנת חברה שמבטיחה "עבודה קלה עם רווחים גדולים" ומפתה אנשים להשקיע את כספם בבנקים בעולם, תמורת רווח של... אחוז ליום (!) • הסיפור המלא (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מקרי העוקץ הרבים שפוקדים את הציבור החרדי חדשות לבקרים כנראה לא מלמדים לקח חלקים מהציבור ומסתבר כי תרגילי העוקץ רק משתדרגים והנעקצים רק מתחלפים.

המדובר בחברה שהקימה משרדים מפוארים באחד המגדלים בבני ברק והצליחה כנראה להפיל ברשתה לא מעט משקיעים חרדים שנפרדו מאלפי דולרים בשביל תשואה דמיונית.

לפי הפרטים שפרסם הבוקר (שלישי) העיתונאי יעקב רייניץ ב'המודיע' הרי שהתרגיל החדש מתנהל כך: קבוצה של כשלושים אנשים העובדים לפרנסתם ומתקשים לגמור את החודש, מוזמנים למשרד המפואר שם הם מאזינים להרצאה מרתקת שמלווה במצגת משכנעת. בסיום הפגישה הם נפרדים מאלפי דולרים, כשכל אחד מהם משוכנע כי בקרוב יתחילו לזרום רווחים עצומים אל חשבון הבנק שלו.

במצגת, כך לפי הדיווח של רייניץ, מראים מנהלי החברה לנעקצים כי יש בנקים בעולם שמוכנים לשלם למשקיעים ריבית של אחוז ליום (!), מאחר והבנק עושה על הכסף שהם משקיעים אצלו - שני אחוזים ליום, באמצעות הלוואה ללקוחותיו.

יודגש, מדובר בשקר גס וללא כל בסיס. אין כמעט השקעה שמניבה תשואה של אחוז אחד ליום - למעט עסקאות נשק או חומרים מסוכנים.

לפי המצגת, החברה שהוקמה לפני מספר חודשים בבני ברק, צפויה להציל את הכלכלה העולמית ולגלגל מיליארדים. חברי הקבוצה שהוזמנו למפגש, הנאבקים לכסות את המינוס, שטים על כנפי דמיון הרווחים העצומים.

ואיך החברה מגייסת את הנעקצים התמימים? הרי כל בר דעת שיראה מודעה שמבטיחה רווח של אחוז אחד ליום, יחשוד כי מדובר בנוכלות ובעוקץ. אלא שמדובר בחבר'ה מתוחכמים, שפרסמו מודעות על "עבודה קלה עם רווחים גדולים".

במצגת, מסבירים המנהלים לנעקצים כי התפקיד שלהם הוא לא להשקיע כסף אלא לגייס סוכנים אחרים שיגייסו סוכנים שיגייסו סוכנים, וכן הלאה. פירמידה קלאסית? "זו לא פירמידה", הם מצהירים מיד. "יהיה לכם קל לגייס חברים כי הם סומכים עליכם", משכנעים מנהלי החברה.

בשלב הבא, כל מי שנמצא בחדר חייב להשקיע לפחות 1,000 דולר במיזם זאת בתמורה ל-4 אחוזים לחודש. מה ההיגיון? הנה ההסבר של איש המכירות בחברה: "הסוכן שתגייס למיזם הרי ישאל אותך: 'אם אתה מאמין בחברה שהיא כל כך טובה, האם גם אתה השקעת שם כסף', ולכן עליך להשקיע לפחותת 1,000 דולר ולומר לו, 'כן אני השקעתי'".

וכך, יש שמשתכנעים לשלם את אלף הדולרים אך יש כאלו שבוחרים להחמיר ולהשקיע כמה אלפי דולרים. לאחר מכן הם ממהרים לגייס סוכנים חדשים לחברה, שגם הם יתפתו לשלם אלף דולרים "במקרה הטוב" בתמורה להבאת סוכנים אחרים.

לפי הדיווח ב'המודיע', באותו בניין משרדים בו מועברת המצגת של החברה, ממוקם משרד "וינטרוב ושות', רואי חשבון". מייסד המשרד, רו"ח חרדי, יואל ויינטרוב, שם לב שמשהו מתרחש בסמוך אליו והשתתף כ"לקוח" סמוי בהרצאה וכאיש מקצוע קלט את הנוכלות.

רואה החשבון דרש ממנהלי החברה את הדוחות הכספיים. אם אתם משקיעים מיליוני שקלים בבנים, אמר, אמור להיות לכם דוחות כספיים שחתומים על-ידי רואה חשבון, הסכמים עם הבנקים, תזרים של כספים. את המסמכים האלה הוא ביקש לראות, אך כמובן שנענה בשלילה.

בהמשך התברר לויינטרוב כי האיש שעומד מאחורי החברה, עקץ לפני כמה שנים את אחד מלקוחותיו ב-80 אלף שקלים באמצעות שיטת הונאה דומה, כאשר בתחילה הכספים זרמו למשקיעים, מה שהגביר את האמון, אך עד מהרה הכסף הפסיק לזרום והמשקיע נותר ללא הכסף שהשקיע.

החברה, אגב, ממוקמת - לפי המצגת - במקום המהווה מקלט מס ידוע. ואם תהיתם לכמה זמן חתמה החברה חוזה לשכירת המשרד בו הם מקרינים את המצגת, ובכן, החוזה הוא לחודשיים בלבד.

המקרה המדובר מלמד כי הנוכלים לא בוחלים בשיטות ובאמצעים כדי לעקוץ ולעתים מסתפקים רק בהחלפת שם החברה. משקיעים פוטנציאליים - חוסו על כספיכם ואל תמהרו להשקיע את הכסף בלי ליווי של איש מקצוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר