ראיון סוער

גפני: "בחור חרדי מתקלקל באוניברסיטה"

"אוניברסיטה זה לא מקום לבחור חרדי, לומדים שם אפיקורסות", אמר היום יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, בראיון בו התייחס לשלל נושאים שעל סדר היום - כולל הקלטות הסתר ב'דגל' (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
סטודנטים חרדים. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (צילום מסך: מתוך אתר המכללה החרדית)

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני התייחס היום (שלישי) בראיון לגלי צה"ל לשורת נושאים מעניינים, חלקם על סדר היום, ובין היתר הביע את דעתו החד משמעית נגד תופעת הצעירים החרדים המשתלמים בלימודים אקדמאיים.

בראיון לליאור שליין ורינה מצליח, בתכנית מה בוער, נשאל גפני תחילה, "מקליטים אותך כל הזמן"? בעקבות הקלטת דבריו שכזכור דלפה מישיבת הנהלה סגורה של דגל התורה, והשיב: "נהיה נורא ואיום. הייתה הקלטה חמורה, מדובר על דברים שדנים בתוך ההנהלה פנימה, ועד לרגע זה אני לא יודע מי הקליט - שזה חמור".

גם באשר להקלטת דבריו שנחשפה ב"כיכר השבת", בסוגיית 'חוק המרכולים', פירט יו"ר 'דגל': "הייתי בשבת של ארגון 'איחוד הצלה'. דיברתי שם דברים ציבוריים, הקליטו והוציאו החוצה...".

בהתייחס למשבר "חוק הגיוס" אמר גפני: "הוא לא חוק טוב. החרדים זה אחוז קטן מכל המערכת, ברגע שאחד לא לומד הוא לא נשאר במערכת. חוק טוב זה שלכל מי ש'תורתו אומנתו' יהיה פטור, בלי הגבלה".

במהלך הריאיון הבהיר יו"ר ועדת הכספים כי חרדי שלא לומד תורה - יוצא לעבוד, אך באותו משפט יצא למתקפה נגד עשיית תואר באוניברסיטה: "אני נגד הליכה לאוניברסיטה, כי הם יתקלקלו שם. בחור חרדי זה לא המקום שלו, לומדים שם אפיקורסות".

ראש מאבק הסטודנטים נגד החרדים, בעימות עם אברך (צילום: מתוך ארכיון הערוץ הראשון)

"מתי הבחירות?", נשאל גפני, וענה: "אני מעריך שזה יהיה בזמן. ראש הממשלה מעוניין בזה. אני מעריך, שבסוף היות וכולנו רוצים שהבחירות יהיו בזמן, יהיה פתרון גם בנושא הגיוס".

על ההתנגדות לשילוב נשים במפלגות החרדיות השיב הח"כ הבכיר: "הייתה רשימה של נשים חרדיות, הלכה לבחירות וקיבלה רק 1500 קול. אני אפילו לא מכיר אותם. התקשרה אלי אחת מהן, אמרתי לה 'תלכי ותתמודדי, מה את רוצה ממני'? לא הצביעו להם, כי אישה חרדית היא אישה משכילה יותר מהגבר החרדי, ולא תצביע לאישה חרדית. היא תצביע לגבר חרדי".

לסיום התייחס גפני לבחירות המקומיות: "בירושלים עוד לא החלטנו במי אנחנו תומכים. אנחנו מחליטים בסוף, לאחר שרואים למי יש סיכוי. יש מקום אחד (חיפה) ששם אנחנו הולכים נגד ראש הרשות בכל הכוח. אך בכל הארץ, אנחנו בסדר עם ראשי הרשויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר