תומכת בישראל

היילי: לא ניתן כסף למי שצועק מוות לארה"ב

נציגת ארה"ב באו"ם הבהירה שוב את תמיכתה בישראל ואמרה כי לא תסכים עם ההטיה נגד ישראל בנוגע לזכות השיבה ואמרה כי מבחינת ארה"ב הנושא אינו על הפרק כלל (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, שוב מתייצבת בגאון לימינה של ישראל ומאשרת כי לפי האמריקנים מספר הפליטים הפלסטינים נמוך בהרבה מזה שמציגה אונר"א וקובעת כי זכות השיבה לא עומדת על הפרק כלל.

השגרירה היילי הבהירה שוב, כי תמשיך לעמוד לצד ישראל גם בעתיד. "ידעתי שהייתה הטיה נגד ישראל, אבל לא חשבתי על זה הרבה עד הדיון הראשון שנכחתי בו", אמרה היילי בשיחה במכון המחקר FDD (הקרן להגנת הדמוקרטיות) בוושינגטון.

"אנחנו נתרום לארגון אם אונר"א תבצע רפורמה ותשנה את מספר הפליטים למספר המדויק. אז נבדוק שוב אם לבצע שותפות איתם", הסבירה היילי את עמדת הממשל האמריקני שהפחית את הסיוע לאונר"א ל-60 מיליון דולר, במקום 350 מיליון דולר שהיו ניתנים לארגון מידי שנה.

היילי סיפרה, כי בפגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, "הבאתי לו ספר. הראיתי לו כל מדינה והכסף שנתנו לה, ואז הראיתי לו את דפוס ההצבעות. זה לא שאנחנו צריכים להסתכל רק על ההצבעות באו"ם. אבל אנחנו צריכים לבדוק אם המדינות שאנחנו נותנים להן כסף - האם הן מאמינות במה שאנחנו מאמינים, האם הן רוצות להיות השותפות שלנו ולעבוד איתנו. אם הן צועקות 'מוות לאמריקה", למה לתת להן פני אחד?".

השגרירה האמריקנית נשאלה מה עמדת הממשל בנושא זכות השיבה והאם היא אכן לא לגיטימית מבחינתו ואמרה, "אני מסכימה עם זה שהיא אינה רלוונטית, ואני חושבת שצריך להסתכל על זה במונחים של מה שקורא לפליטים בסוריה, בוונצואלה. ברור שאני חושבת שצריך לבחון את זכות השיבה". לדבריה, "כשאני רואה כיצד כל המדינות הללו התייחסו באופן מעליב לישראל, לא הייתי לי ברירה לומר שזה פשוט שגוי. אנחנו לא הולכים להסכים עם ההטיה האנטי-ישראלית".

היילי הדגימה את המצב במשל: "לילד בבית ספר שילד אחר מתנהג כלפיו בבריונות, ואז כולם מתנהגים כלפיו בבריונות רק בגלל שכך מרגישים חזקים יותר. צריכים להיות דיונים על המזרח התיכון, לא על ישראל. עכשיו הם מפחדים לומר משהו שלילי על ישראל, הם לא רוצים שאני אצעק עליהם", סיימה בהומור.

היילי מגנה על ישראל באופן קבוע באו"ם בצורה מעוררת השתאות ובגיבויו המלא של הנשיא דונלד טראמפ. ביוני השנה הודיעה ארצות הברית, כי תטיל וטו על הצעת כווית למועצת הביטחון של האו"ם לנקוט צעדים מעשיים כדי להגן על הפלסטינים מול ישראל. השגרירה האמריקנית לאו"ם היילי תקפה אז את ההצעה וכינתה אותה "פשיטת רגל מוסרית".

היילי אמרה גם בוועידת איפא"ק, כי ירושלים הייתה ותמיד תהיה בירת ישראל. "זו עובדה. בירה היא לא משהו שנוצר על ידי מיקום של שגרירות כזו או אחרת או על ידי החלטה אמריקנית. ארה"ב לא הפכה את ירושלים לבירת ישראל", ציינה היילי, שבעת ביקורה בישראל זכתה לקבלת פנים חמה במיוחד בכל מקום בו הייתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר