הסקר והמתקפה

חשיפה: רבני "דגל התורה" נוטים לתמוך במשה ליאון בי-ם

רבני דגל העלו בפני גדולי ישראל את נושא ראשות העיר ירושלים. הגר"ח הביע עדיפות למועמד חרדי עם סיכוי. בכיר ב'דגל': "הכיוון נטה לטובת ליאון". בינתיים, ב'אגודה' תוקפים את הסקר של 'דגל' (ארץ)

ישי כהן ואבי רבינא | כיכר השבת |
יוסי דייטש ומשה ליאון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הקרב בבירה: המועמדים בירושלים כוססים ציפורניים במתח רב לקראת הכרעתה של 'דגל התורה' על המועמד בו תתמוך לראשות העיר, כאשר ההחלטה תלויה בין היתר בסקר שהוזמן על-ידי 'דגל התורה' ונועד לבחון את כוחם של המועמדים השונים בקרב הציבורים בירושלים.

ל"כיכר השבת" נודע כי רבני 'דגל התורה' בירושלים, הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, שנועדו אמש (שלישי) אצל גדולי ישראל מרן הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, על הריצה העצמאית של 'דגל' בירושלים, העלו גם את נושא ראשות העיר.

ל'כיכר השבת' נודע כי מרן הגר"ח קנייבסקי הביע את דעתו במהלך השיחה כי ישנה עדיפות למועמד חרדי - זאת אם יש סיכוי אמיתי לנצח, אך רבני 'דגל' טענו כי אין הרבה סיכויים ולכן הוכרע להמתין לתוצאות הסקר.

"הכיוון במהלך השיחה עם גדולי ישראל נטה לטובת משה ליאון", אומר בכיר ב'דגל'. לדבריו, "הוא יותר מזוהה עם 'דגל התורה', הוא יו"ר הדירקטוריון של 'מעייני הישועה', הוא גם היה מועמדו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בבחירות הקודמות ולכן הרוח נושבת לתמיכה במועמדותו".

אך כאמור, מדגיש הבכיר, ההחלטה הסופית טרם התקבלה והיא תלויה בתוצאות הסקר שהוזמן.

בנתיים, גורמים ב'אגודת ישראל' יוצאים למתקפה נגד הסקר שהזמינה 'דגל התורה' וטוענים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הסקר "לא אובייקטיבי ומוטה מראש לחלוטין", כלשונם. אותם גורמים מצביעים על המכון ממנו הוזמן הסקר, מכון 'שווקים פנורמה', כלא אובייקטיבי מאחר והוא עובד במשך שנים עם 'ישראל ביתנו' והשר אביגדור ליברמן, מה שמעלה חשש, מבחינתם, ל"נתונים מבושלים".

"אין שום מצב שנוכל לסמוך על נתוני סקר שכזה, יהיו נתוניו אשר יהיו, כשמדובר במכון מחקר שמקורב שנים לאנשי משה ליאון", טוענים הגורמים ב'אגודת ישראל'.

לראיה, מביאים ב'אגודת ישראל' ציטוט מדברי ליברמן, מקורבו וידידו של משה ליאון, בראיון ל'גלובס' בתאריך 2.1.18: "אני עובד עם אותו סוקר מיום שנוסדה המפלגה ב-1999, יוסי ודנה ממכון שווקים פנורמה, והוא לא טועה אף פעם", הצהיר ליברמן בראיון. לדברי הגורמים: "החיבור של שווקים פנורמה לליברמן וישראל ביתנו ידוע ומוכר בכל המערכת הפוליטית".

ב'אגודת ישראל' הבהירו לראשי 'דגל התורה' בירושלים כי ההחלטה להזמין סקר ממכון 'שווקים פנורמה' היא מוטעית ולא תוכל לשקף נכונה את הנתונים הנדרשים שכן חוסר באובייקטיביות פוסל את יוסי ודנה מלעסוק בנושא כה מורכב פוליטית.

בעקבות הטענות, שוחח 'כיכר השבת' עם בכיר ב'דגל התורה', שזועם על טיעוני 'אגודה' ואומר כי מדובר ב"גיבובי שקרים בניסיון להטות את הכף". לדבריו, "מדובר בטענה מופרכת כי הרי ליאון התנתק מליברמן ואומר שאינו קשור אליו" אומר בכיר בדגל התורה.

"מלבד זאת", מוסיף הבכיר, "במשך עשור השתמש ברקת באותה חברת סקרים ואף הזמין ב-2013 סקרים לבדוק את מצבו מול ליאון דרך חברת סקרים זו, משה ליאון מעולם לא עבד עם חברת סקרים זו. החברה הסוקרת נלקחה אך ורק משיקולים מקצועיים לאחר שנבדק כי אינה עובדת עם אף אחד מן המועמדים בירושלים".

מאמצינו לקבל את תגובת 'שווקים פנורמה' עלו בתוהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר