השכנים מזועזעים

'חצופים': 7 מתושבי מונסי ומונרו חשודים בהונאת מיליונים

שבעה מתושבי מונסי וקרית יואל שבארה"ב, נעצרו בפשיטה משולבת שערך ה-FBI, בחשד שגנבו 14 מיליון דולר שיועדו לילדים מהשכבות החלשות • אחד מהעצורים אמור לחתן הלילה את בתו (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ח באלול תשע"ח | 29.08.18
מעצר חרדים בארה"ב. אילוסטרציה (באדיבות המצלם)

שבעה מתושבי 'קרית יואל' ומונסי, נעצרו היום (רביעי), בשעת בוקר מוקדמת שעון ארה"ב, בפשיטה של בלשי ה-FBI, בחשד למעורבות בהונאת ענק של הרשויות במדינה.

מדובר בהמשך ישיר לפרשה שנחשפה לפני שנים ספורות, בה נחשדו מספר עסקנים ומנהלי מוסדות חרדים בשימוש אסור בכספים ממשלתיים שיועדו לילדים משכבות מצוקה, ואף כבר הואשמו בה בכירים ברשות המקומית בשחיתות ולקיחת שוחד.

בכתב אישום שהוגש היום נגד כמה מהחשודים נטען, כי הם גנבו 14 מיליון דולר מתכנית של מימון טכנולוגי, שאמורה היתה לסבסד בין היתר מחשבים עם אינטרנט חופשי עבור מוסדות החינוך.

לדברי התובעים הפדרליים, החשודים הגדילו לעשות כששיקרו שהם לקחו את הכסף כ"ספקים" או "יועצים עצמאיים" בתחום זה של השגת שירותי תקשורת לתלמידים פרטיים ברחבי מחוז מגוריהם.

אילוסטרציה (ארכיון כיכר השבת)

בתוכנית הממשלתית המדוברת, שנקראת E-rate, מממנת המדינה כ-90 אחוזים מעלויות המחשוב, הרשת וההתקנה, ולשם כך הועברו 14 מיליון הדולרים במשך השנים האחרונות.

לפי ה-FBI, "הונאה זו חצופה במיוחד, משום שהחשודים ביקשו מימון טכנולוגי לבתי ספר חסידיים, שעל התלמידים בהם נאסר לבוא במגע עם אינטרנט או להיעזר בכל סוג אחר של טכנולוגיית מחשבים".

ל"כיכר השבת" נודע, כי בתו של אחד מהעצורים הבולטים בפרשה המסועפת אמורה לעמוד הערב מתחת לחופתה, ובשל כך שחרר אותו השופט למשך השעות הקרובות.

בקהילתו של העצור מביעים כעס על התנהלות השוטרים הפדרליים במקרה זה, ושכניו אומרים בשיחה ל'כיכר השבת', "זה רוע לב, אטימות ואנטישמיות של ה-FBI, לעצור אותו דווקא היום. הם עשו את זה בכוונה, זה לא יצא להם סתם כך במקרה, שהמעצר 'נופל' על היום שהוא מחתן את בתו".

איש ה-FBI (צילום: shutterstock)

תושב אחר במונסי, מוסיף באשר להתנהלות הכללית של המשטרה הפדרלית: "יש להם חיבה מטורפת 'להרים' אנשים לפנות בוקר מהמיטה, לעצור אותם כשהם לבושים בפיג'מות לפני האישה והילדים, ואחר כך גם בכל התמונות שיוצאים מתחנת המשטרה או תא המעצר הם מבוישים במיוחד".

כך או כך, התסיסה במונסי ובקרית יואל בשיאה, ונראה שהפרשה לא עומדת שם לרדת מסדר היום בתקופה הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר