תיעוד נרחב

כך התפזרו המפגינים מול 'יריד התעסוקה' לחרדים

שניים מהמפגינים הלילה מול כנס שהציע עבודות לחרדים בירושלים, נפצעו; שאר חבריהם הקיצונים התפזרו ברגע אחד ממקום ההפגנה, בעקבות הודעה ב"קווי הנייעס" • האזינו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פינוי אחד המפגינים הפצועים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפגנה גדולה ואלימה של חרדים קיצונים, שהתקיימה הערב (רביעי) מול כנס שערך 'מרכז כיוון', להכוון תעסוקתי לחרדים, הסתיימה באופן שונה מהרגיל.

כזכור, מוקדם יותר הגיעה קבוצה של חרדים קיצונים אל פתח אולמי תמיר בירושלים, שם נערך הכנס המדובר, שלטענתם הזמין למקום אברכים חרדים במטרה "לפתות אותם ללימודי אקדמיה - כפי שהמשכילים השמידו את כל יהדות הגולה".

במהלך ההפגנה אף ניסו כמה מהמוחים לפרוץ אל תוך האולם, אך נהדפו בידי השוהים בתוכו, שסגרו עליהם את השערים. אל המקום הוזעקו כוחות משטרה שניסו להשליט סדר ולפזר את ההפגנה, שבשיאה נפצעו שניים מהמפגינים.

ההודעה על "שינוי התכניות" (מתוך "קווי הנייעס" של הקיצונים)

אך ל"כיכר השבת" נודע כי ההפגנה הסתיימה ללא צורך בהפעלת כוח מצד המשטרה או שימוש במכת"זיות, כנהוג בהפגנות סוערות אחרות, מאחר וב"קווי הנייעס" של הקיצונים נשמעה לפתע קריאה להגיע ולהפגין במקום אחר.

המיקום החדש, הנחשק יותר, היה ברחוב שאול המלך בעיר, שם לדברי מארגני ההפגנות מתגורר אחד ממנהלי 'קמפוס שטראוס', שנחשב בעיניהם לחוטא ומחטיא בכך שבגינו מגיעים חרדים ללימודי אקדמיה.

רגעי ההפגנה הסוערת (צילום: קבוצת 'מחאות החרדים הקיצונים')

מטעם 'מרכז כיוון', הגוף שערך את יריד התעסוקה המדובר, נמסר: "על פי הוראת מועצות גדולי וחכמי ישראל, יש לדאוג לתעסוקה כשרה על טהרת הקודש לאברכים חרדיים ממחננו, שיוכלו להתפרנס ללא חשש מסכנות ומפגעים רוחניים המצויים בדורנו".

"אנו נרתמים לסייע לענין, ומממנים קורסים מיוחדים לאנ"ש, ללימודי מקצועות כשרים, לא אקדמאים וללא שום קשר לאקדמיה. להיפך: מטרת הקורסים ויחודיותם, הינה במניעת הצורך בלימודים אקדמאים. כואב שדווקא בעניין כה חשוב של אפשרויות פרנסה כשרות, בלי צורך יציאה ללימודי אקדמיה, נכנסו גורמים זרים ואינטרסנטים, המפיצים שקרים זדוניים ומחבלים באפשרות של אברכים מאנ"ש להתפרנס בכבוד, תוך שמירה על עקרונותיהם", אומרים הערב ב'מרכז כיוון'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר