בית שמש

המאבק על צביונה של שכונת 'נוה שמיר'

לאור הטענות כי רוב הזוכים ב'נוה שמיר' - חילונים, החליטו ב'התאחדות הזוכים' לבצע מפקד בקרב הזוכים החרדיים כדי להכריע מה יהיה צביונה של השכונה החדשה (חדשות חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
כינוס הזוכים (צילום: חדש בית שמש)

המאבק על צביון שכונת רמת בית שמש ה', או כפי שהיא מוכרת בשמה הרשמי - 'נוה שמיר', צבר תאוצה בשבוע האחרון. בעוד שהקבלנים שזכו במכרזים סבורים כי רוב הזוכים בהגרלות "מחיר למשתכן" הם מהציבור החרדי, יש גורמים בליכוד בבית שמש שסבורים שהרוב שזכו בשכונה הם חילונים.

סגן ראש העיר משה שטרית מהליכוד, אף כתב מכתב בשבוע שעבר לתומכיו בעיר: "הבעיה העיקרית איתה אני ושותפי שלום אדרי מתמודדים בנוגע לפרויקט נוה שמיר, היא הקבלנים. הם החליטו שהזוכים בשכונה הם חרדים".

שטרית קרא לחילונים ליצור קשר עם הקבלנים ולהזדהות כחילונים כדי שיבינו שרוב הזוכים הם חילונים. אגב, אותו שטרית גם דרש שלא יבנו מרפסות סוכה בשכונה החדשה, דרישה שנדחתה על ידי ראש העיר משה אבוטבול.

מי שהחליטו לקחת את העניינים לידיים ולעשות סדר בנושא הסבוך הם ראשי "התאחדות הזוכים", ארגון הגג שמאחד את הזוכים במחיר למשתכן בציבור החרדי.

השכונה החדשה (צילום: חדש בית שמש)

לטענתם, מהמידע שיש להם, רוב הזוכים ב'נוה שמיר' הם חרדיים אבל כדי שיוכלו להוכיח זאת בצורה רשמית, הם מבקשים מכל מי שזכה בהגרלות ב'נוה שמיר', לפנות אליהם ולעדכן את שמות המשפחה, מספר ההגרלה, ושם הקבלן.

ב"התאחדות הזוכים" אומרים כי "ההתארגנות הזאת רק תחזק את הקבלנים, וכפי שאנחנו ביררנו אצל מספר קבלנים בחלק גדול מהדירות תוכננו מרפסות סוכה, כי הם יודעים שרוב הזוכים הם מהציבור החרדי".

לדבריהם, "החישוב הוא שאם ברמה ה' היו יותר נרשמים מרמה ד', זה היה אומר שהציבור החילוני נוהר לשם, אבל מכיוון שהמספרים דומים ואפילו נמוכים, וכמו שאנחנו מכירים ויודעים רוב האנשים שנרשמו לד' נרשמו גם לה' ומכיוון שיכלו להירשם רק ל-3 ערים, אם כן רוב הנרשמים לה' הם אלו שנרשמו גם לד' כלומר - חרדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר