סוער בנווה יעקב

בהוראת רבני השכונה: הילדות לומדות בבית הכנסת

120 תלמידות גנים בשכונת נווה יעקב בירושלים לא החלו את שנת הלימודים כסדרה ובנתיים לומדות בבית הכנסת השכונתי לאחר ששובצו בגנים המרוחקים מאוד מבתי המגורים (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הילדות בבית הכנסת (באדיבות המצלם)

סוער בשכונת נווה יעקב הירושלמית: למרות ה'דיל' בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ל'דגל התורה', בנווה יעקב משביתים התושבים את הלימודים ובהוראת רבני השכונה, תלמידות הגנים, לומדות בימים אלו בבית הכנסת, לאחר שהעירייה טרם סידרה מבנים קרובים לתושבי השכונה.

מדובר ברחוב שאוכלס בשלוש השנים האחרונות במאות משפחות חרדיות, אך למרות הפניות חוזרות ונשנות למחלקת החינוך בעירייה, זו שיבצה את כל הילדים בגנים בשכונת 'קמניץ' הוותיקה, כשהמרחק בין בנייני המגורים ברחוב לבין הגנים עומד על כ-25 דקות.

בעקבות השיבוץ המאוחר נאלצות 120 ילדות ללכת מרחק של קילומטר וחצי עד לגן זאת למרות שבשכונה התריעו רבות בפני העירייה על המצוקה.

רבני השכונה ורשת הגנים הורו לתושבים לא לפתוח את שנת הלימודים וללמוד בבית הכנסת עד להתחייבות ברורה של העירייה להסדרת 120 התלמידות במבנים בתוך השכונה.

ההחלטה על ההשבתה התקבל בכינוס שנערך באחד מבתי המדרש בשכונה קודם פתיחת שנת הלימודים, קיבלו ההורים את החלטת הרבנים השכונה, להשבית את הלימודים בגני הילדים. ההחלטה גובשה וגובתה על ידי רבני השכונה הגאון רבי צבי ובר והגאון רבי ישראל יצחק זילברמן.

בנוסף, מאיימים הרבנים ועסקני השכונה, להעביר את מקום הלימודים לכיכר ספרא, לשם יגיעו מדי יום עד להבטחה של הסדרת הגנים בסמוך למקום מגורי הבנות.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "כ-100 ילדי רחוב רביץ בגילאי גן לומדים כיום במבני גן נאותים בנווה יעקב. אנו פועלים בשיתוף פעולה עם הדיירים על מנת למצוא פתרון ברחוב עצמו על מנת להקל על המשפחות בעניין המרחק מהגן. העירייה מקדמת בינוי עבור התושבים, כך שאנו שמחים לבשר שבשנת הלימודים תש"פ יהיו 6 גני ילדים חדשים לטובת הילדים המתגוררים ברחוב רביץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר