שגרירויות יושבתו

עובדי משרד החוץ פתחו בשביתת פתע

עובדי התמך של משרד החוץ המהווים את רוב עובדי המשרד בשגרירויות השונות הודיעו על שביתת פתע החל מהיום בשל הסחבת בדיונים על השינויים שהם דורשים בשכרם (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שביתה במשרד החוץ, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר איומים רבים בתקופה האחרונה, עובדי התמך של נציגויות ישראל בעולם (אית"ן) הודיעו בצהריים (חמישי) על שביתת פתע בכל נציגויות ישראל בחו"ל, במחאה על "השתהות המדינה במציאת פתרון לכשלים שהתגלו בתנאי השכר החדשים" שחלים עליהם מאז ינואר 2018.

מדובר בשביתה משמעותית במיוחד, עובדי התמך מהווים כ-60% מכוח האדם בנציגויות משרד החוץ בחו"ל וכ-80% ממשלחות משרדי הביטחון, הכלכלה והתיירות. אי-התייצבותם לעבודה צפויה להשבית כליל את פעילות הנציגויות ברחבי העולם - בדגש על נציגויות ארצות הברית שם הם מהווים חלק משמעותי מאד מכוח האדם.

בעקבות השביתה, לא תתקיים קבלת קהל במחלקות הקונסולריות, לא יתקיימו פגישות עבודה ואירועים שנקבעו מראש ומספר דיונים באו"ם ובאיחוד האירופי יתקיימו ללא נוכחות נציג ישראלי.

לדברי ועד העובדים, "הדבר האחרון שרצינו הוא לשבות. רק לפני יומיים שבה מישראל משלחת של הוועד, לאחר סבב משא ומתן שאמור היה לסיים את סכסוך העבודה. עלינו על המטוס בהבנה שהושג פתרון, אבל ההתכתשות המתמשכת בין משרדי האוצר והחוץ שוב מתנהלת על הגב שלנו - ואת זה לא נאפשר".

העובדים טוענים כי משכורתם נמוכה במיוחד לנוכח המאמץ שדורש התפקיד ולמול המשכורות בשוק הפרטי לעבודות מסוג זה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "בחודשים האחרונים משרד האוצר מנהל דיאלוג שותף עם נציגי וועד עובדי אית"ן במטרה לשפר מספר נושאים במודל השכר החדש. אנו מצרים על כך שבעוד שהשיח נמשך - העובדים בחרו בשביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר