תיעוד מהביזיון בפוניבז'

'מחבלים' השליכו על יריביהם בואש שאספו בהפגנות הפלג

המראות שנצפו היום, שוב, בישיבת פוניבז', היו מבישים במיוחד: זריקת 'בואש' משטרתי מצחין על ידי תלמידים מפלג ה'מחבלים' על תלמידים מפלג ה'שונאים' • השוטרים שהוזעקו, עצרו קטין אחד (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
המהומות בתוך היכל הישיבה ומעצר אחד הבחורים, היום (צילומים: איתמר זינגר, #דוסינייעס)

אין רגע דל בישיבת פוניבז': בשעות האחרונות (חמישי) שבו המהומות לבית המדרש בגבעת הישיבה בבני ברק, בין בחורים מפלג 'השונאים' לבין בחורים מפלג ה'מחבלים', בהמשך ישיר לקרבות הסטנדרים אתמול בהיכל הישיבה.

תלמידי פלג 'המחבלים' נערכו היום מראש והביאו "תגבורת", בעזרתה תפסו את המקומות בהיכל הישיבה, למרות סיכומים ברורים שהושגו בין הצדדים לפיהם רק צד צפון בבית המדרש שייך להם וצד דרום שייך לפלג 'השונאים'.

על פי דיווחים מהישיבה, דקות ספורות לפני שנפתח 'סדר בקיאות', החלה המהומה בישיבה, כאשר מספר בחורים הנמנים על פלג 'המחבלים' הגיעו עם ה'בואש' המשטרתי אותו אספו - כך מתברר - בהפגנות "הפלג הירושלמי" עליו כידוע הם נמנים, והשליכו אותו על תלמידים מהפלג השני, מה שכמובן גרר מהומה ותגרה גדולה יותר. כך לדברי האחרונים.

מנגד, גורמים בפלג ה'מחבלים' מאשימים כיד דווקא אנשי הצד היריב להם הם אלו שפתחו היום במהומות הקשות.

כך נראה היכל הישיבה, בתום המהומות

כך או כך, כוחות משטרה ממרחב דן שהגיעו למקום, עיכבו בחור מפלג 'המחבלים' ולקחו אותו לחקירה בתחנת המשטרה. הבחור, ששמו נאסר לפרסום בשל היותו קטין, ייחקר במשטרה בנוכחות אחד מהוריו, אך ככל הנראה ישוחרר עד הערב.

כזכור, השקט היחסי בגבעת הישיבה הופר כבר אתמול, בהשלכת סטנדרים הדדית, בסיומה בחורים אף נפגעו מגז מדמיע שהותז עליהם. כוחות משטרה שהגיעו להיכל הישיבה, ניסו להשליט סדר, אך זה שרד רק ליממה אחת.

אוספים בואש בהפגנות 'הפלג' ( (צילום ארכיון: א. כהן. תמונה: דוד פרלמוטר)

הקטטה היא כידוע על רקע המחלוקת הוותיקה בישיבה בין שני הפלגים, על השליטה בישיבה וחלוקת המבנים בה, כשעיקר הוויכוח הוא סביב המקומות בהיכל הישיבה, זאת למרות ההסדר אליו הגיעו כאמור לפני כשנתיים באשר לחלוקת מקומות אלו.

מדוברות המשטרה נמסר, לאחר שוך המהומות היומיות: "בעקבות קטטה שפרצה, בפעם השנייה בתוך שבוע, בישיבה בבני ברק, הגיעו כוחות משטרה למקום והשיבו את הסדר על כנו. בתוך כך, הובא קטין לחקירה בתחנת משטרת בני ברק בחשד למעורבות בתגרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר