קנסות גבוהים

החל ממוצ"ש: עוד מקומות ייאסרו בעישון

תקנות חדשות של וועדת הבריאות של הכנסת נכנסות לתוקפן והעישון ייאסר במקומות רבים נוספים כולל גני שעשועים ומקומות פתוחים בהם יש אירוע עם למעלה מ-50 איש (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בשורה רעה למעשנים ומצוינת עבור אלו הסובלים מריח הסיגריות: החל מתחילת השבוע ייכנס לתוקפו הצו המרחיב את האיסור לעשן במקומות ציבוריים וכעת יהיה אסור לעשן במרחבים ציבוריים נוספים, גם כאלה פתוחים לחלוטין.

ועדת הבריאות של הכנסת אישרה בחודש מאי את צו משרד הבריאות שקובע על איסור עישון גם במקומות בהם נערכים אירועים והופעות תחת כיפת השמיים בהם משתתפים למעלה מ-50 איש, בכל מקום בשטח בתי חולים או מרפאות (לרבות מחוץ למבנה), רשויות ציבוריות, משרדים ממשלתיים, בתי משפט, מועצות דתיות, מקומות בהם מתקיימת פעילות גופנית (גם באוויר הפתוח, כמו מגרש כדורסל ומתקני כושר תחומים), בריכות שחיה, באזורי כניסה לגני ילדים, בגני שעשועים, בחניון ציבורי מקורה או תת קרקעי ובגני חיות.

על פי התקנות החדשות של משרד הבריאות, הנהלות בי"ח, מרפאות, משרדים ממשלתיים, חניונים, גני חיות ואירועים יוכלו לקבוע אזורי עישון בטווח של 10 מטרים מהכניסה או היציאה, במידה והם לא מפריעים למקומות אחרים.

"אנו רואים בעישון ונזקיו סכנה לבריאות הציבור והרחבת הצו תביא להחמרת המאבק שלנו בעישון מתוך דאגה לאזרחים", אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על ההחלטה.

ליצמן הודה ל"וועדת העבודה, רווחה ובריאות על ההירתמות המהירה לתהליך" והצהיר כי ימשיך במלחמה להרחבת המקומות הציבוריים האסורים לעישון.

במשרד הבריאות טוענים, שהם לא מתכוונים להסתפק רק בהרחבת הצו העכשווית ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, הבטיח להביא בקרוב לאישור הוועדה צווים נוספים להרחבת איסור העישון גם במסעדות ובברים.

על פי התקנות החדשות, ניתן יהיה לקנוס אנשים שיעשנו במקומות ציבוריים בסכום גבוה במיוחד עומד על אלף שקלים למעשן וכחמשת אלפים שקלים לבעל העסק בו נתפס אדם מעשן במרחב ציבורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר