התגובה החריפה של 'דגל'

גפני לפרוש: הצלחתם לזרוע בוקה ומבולקה ומחלוקת קשה

הודעת פרוש על התמודדות בנו שרוליק לראשות העיר אלעד גוררת מכתב תגובה חריף של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני • "הפרת ההסכם על ידכם תפרוץ כל המסגרות", מתריע גפני במכתב (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גפני ופרוש. ארכיון (צילום: פלאש 90)

הקרב באלעד: לאחר מכתבו החריף של יו"ר 'שלומי אמונים' סגן השר מאיר פרוש ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני על החלטתם כי בנו ישראל פרוש יתמודד שוב לראשות העיר אלעד, בטענה לאי כיבוד ההסכם מצד 'דגל' בבית שמש, משיב היום (שישי) ח"כ גפני במכתב חריף משלו בו הוא שולל מכל וכל את טענות פרוש לקשר בין ההסכמים באלעד ובבית שמש ומתריע מפני הבאות.

את מכתבו פותח גפני וכותב: "על פי ההסכם שנחתם ב-ו' תשרי תשע"ד נקבע כי 'סיעת דגל התורה תתמוך ותפעל בכל יכולתה לבחירתו של ישראל פרוש לראשות עיריית אלעד" וכך אכן נעשה'.

"בהמשך ההסכם: 'בבחירות המוניציפאליות בשנת תשע"ט תתמוך סיעת שלומי אמונים במועמד של דגל התורה לראשות העיר ותפעל בכל יכולתה לבחירתו', הפרתם את ההסכם הזה, וכך אמרנו לכם בפגישותנו הראשונות שהיו לאחרונה".

גפני תוקף בחריפות את פרוש וכותב: "פעלתם בכל יכולתכם בקרב רבני ועסקני דגל התורה למנוע בחירת מועמד של דגל התורה והצלחתם לזרוע בוקה ומבולקה ומחלוקת קשה מנשוא, עשיתם זאת אף בשעה שהיה מדובר שאיש מטעמנו יתמודד לראשות העיר בית שמש".

מכתב התגובה של גפני

באשר להסכמים ביניהם, כותב גפני כי "נחתמו בינינו טרם הבחירות המוניציפליות בשנת תשע"ד מספר הסכמים, אחד כללי, השני אלעד, השלישי בית שמש והרביעי ביתר, חפשנו ולא מצאנו כל קשר אפי' לא ברמז בין הסכם בישוב אחד למשנהו, אין מילה אחת ואף לא רמז להסכם באלעד להסכם בבית שמש שגם לגביו הודענו שנכבד אותו ככתבו וכלשונו ואתם מנסים חודשים ארוכים לקשור מין בשאינו מינו כאמור אף ללא עילה בישוב השני, כלומר אתם מפירים את ההסכם הברור באלעד להסכם שאנו נכבד כאמור בבית שמש, מצ"ב ההסכם, עד לרגע זה אין הפרה בהסכם בבית שמש".

"זכותה של דגל התורה להחליט על מועמד מטעמה לראשות העיר אלעד או לתמוך במועמד אחר וזה יוחלט בימים אלו, אין לכם עפ"י ההסכם זכות להתערב בכך ובוודאי לא את אשר אתם עושים כאמור", כותב גפני.

גפני מוסיף וכותב כי "אין בדברינו אלו לגרוע או לפגוע ח"ו בתפקודו של בינך הרב ישראל פרוש כראש עיר, אולם אין בהסכם כל אמירה באם ראש העיר המכהן מטעמכם יצליח - לא יתבצעו החילופין האמורים, ואין כל אמירה כי דגל התורה לא תצליח להעמיד מועמד מוכשר מטעמה לטובת התושבים וכו'".

לסיום הוא כותב כי "הפרת ההסכם על ידכם תגרום לפריצת כל המסגרות שנבנו בדי עמל ביהדות החרדית ותגרום לכך כי איש לא יאמין לרעהו ח"ו אף בהסכמים חתומים".

מאיר פרוש מר בתגובה למכתב: "בערב שבת אחה"צ סדה"י מוקדש לדברים הקשורים לקבלת שבת. ביום ראשון הרב גפני יקבל תשובה".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", 'שלומי אמונים' הודיעה אמש כי החליטה להריץ פעם נוספת את ראש העיר הנוכחי ישראל פרוש לראשות העיר. לדברי אנשי הסיעה החסידית, צעד זה נעשה לאחר בירור מול מורי הוראה שהתירו לה זאת, עוד קודם שהתדיינו עם דגל התורה בבית הדין, מאחר וביקשו דיון שכזה מספר פעמים ולדבריהם לא נענו.

כזכור, בימים האחרונים התפרסמו חילופי מכתבים בין יו"ר 'שלומי אמונים' סגן השר מאיר פרוש ליו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני - בעיקר מכתבים שנכתבו על ידי פרוש אך לא נענו מצדו של גפני.

תחילה ביקש פרוש לקרוא את תנועת דגל התורה לדין תורה, שם יוברר האם על סיעתו להתמודד שוב לראשות העיר אלעד, בשל טענתו כי דגל התורה לא עמדה בסיכומים באשר לעיר בית שמש - בעוד בהסכם הקודם ביניהם נקשרו הערים הללו האחת בשניה.

במכתב שנשלח אמש, כתב פרוש לגפני כי "לאחר דין ודברים בינינו בכתובים ובעל פה במהלך חצי השנה האחרונה בנוגע להסכם שנחתם בינינו בחודש תשרי תשע"ד, ועל כך שלדעתנו - לאחר ששובש ההסכם בבית שמש - אנחנו רשאים להתמודד לקדנציה נוספת לראשות העיר אלעד".

"בחודשים האחרונים", המשיך פרוש, "ניסינו להגיע להבנות ולסיכומים בדבר המשך כהונתו של ר' ישראל פרוש לראשות העיר אלעד, בהסכמה, לקדנציה הבאה, הדברים לובנו ואף הגיעו לטיוטות וסיכומים בין הצדדים בהכוונת הגאון הרב סילמן שליט"א, אך לצערנו ברגע האחרון נעצר התהליך. אין ספק שמהלך מסוג זה - לו היה מתקיים - היה מאפשר המשך של שקט ושלווה בעיר ומונע פילוגים ומחלוקות רח"ל".

לדברי פרוש, "לצערנו עד לרגע זה לא נעניתם להצעתנו!!! לאור זאת, הנני להודיעך שלאחר בירור הלכתי פנימי שערכנו עם מורי הוראה, הרי שאנחנו רשאים להתמודד לראשות העיר אלעד בבחירות הקרובות ונציגנו יהיה ר' ישראל פרוש".

"ככל ויש לכם טענות על המהלך, אנחנו חוזרים ומבהי ים בפעם המי יודע כמה, שנתייצב במיידי לכל הרכב של בית דין מוסכם או דיון בפני בוררות וזבל"א. נ.ב. חשוב לנו להזכיר שקיום הסכמים הינו תנאי חשוב ויסודי בהתנהלותנו, וכמובן ננהג כך גם במקרה הנוכחי אם יתברר אחרת מהנ"ל, בבוררות בינינו", מסיים פרוש את מכתבו הדרמטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר