הקרב על בית שמש

"בקואליציה שלי יהיה סגן חרדי"; המועמדת לראשות העיר בראיון

עליזה בלוך, המועמדת היחידה שמתמודדת על ראשות העיר בית שמש מול משה אבוטבול, מדברת על הכל בראיון מיוחד ל"כיכר השבת", ובטוחה שהיא עדיפה לחרדים • צפו (מקומי)

אריאל ליבא | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

כחודשיים לפני הבחירות המקומיות, עליזה בלוך, המועמדת היחידה לראשות עיריית בית שמש, שניצבת מול ראש העיר המכהן משה אבוטבול, משוכנעת כי היא "המועמדת הטובה ביותר עבור הציבור החרדי".

בראיון ל"כיכר השבת" מדברת בלוך על סיכוייה לנצח את ראש העיר שכיסאו כמעט מובטח ("ישנו סיכויי אמיתי וממשי"), מסבירה למה החרדים יצביעו לה ("אני בטוחה שכל האנשים שרוצים טוב יבחרו בי") ומתייחסת לשינוי שהעיר צריכה לדעתה ("הסטנרדט הנמוך שהתרגלנו - זה לא גזירת גורל").

איזו סיבה יש למצביע חרדי להצביע עבורך - מועמדת שאינה מהמגזר שלו, והאם יש מקום בכלל לחרדי להצביע עבורך?

"אני חושבת שאני מועמדת הטובה ביותר עבור הבוחר החרדי. הבוחר החרדי רוצה לדעת שיש מישהו שחושב עליו, שמטפל בו, שהרחוב שלו נקי, שמוסדות הלימוד שלו מוכנים לפתיחת שנת הלימודים ולא כמו היום שחלק גדול מהילדים לא מקבלים בית ספר מוכן לפתיחת שנת הלימודים".

"יש ילדים שלומדים בקרוואנים או בדירות שכורות. הבוחר החרדי רוצה לדעת שהילדים שלו מטופלים, שמישהו מנהל אותו. כמות הנוער שלא מטופלת, כמות הרווחה, אנשים שזקוקים לטיפול ברווחה ולא מקבלים מענה".

"זה שבנו פה שכונות, בנינים, זה מאוד יפה, אבל הבוחר החרדי רוצה מקווה טהרה ליד הבית, שיהיה בית כנסת תקני גם אם הוא לא שייך לחצר מסוימת. הוא רוצה שתהיה טיפת חלב הוא רוצה שיהיה מישהו שנמצא בעירייה וחושב עליו".

אבל כל הדברים האלה כבר יש. יש בתי כנסת, יש מקוואות, יש שכונות חדשות, והפוך, המוטו שלכם הוא לצמצם את הבנייה החרדית?

"אנחנו באנו למען העיר בית שמש, לא באנו לייצג אף מגזר".

אתם תבנו עוד שכונות לחרדים?

"כל תושב חרדי שירצה לחיות פה, יהיה לו מקום לחיות פה, אבל הוא יחיה במקום מתוכנן, עם תשתית, לא בניינים שבנו דירות, דירות דירות, בלי תכנון, בלי תשתית של רחובות. מרכזים מסחריים מטונפים. בתי ספר שמתוכננים מראש ולא אחרי 4 שנים פתאום בונים מקווה אחד ברמב"ש ג'. זה חלק מהסיפור".

את תהיי זאת שתדאג לתושבי רמת בית שמש ג' החרדיים?

"חד משמעית. התושבים החרדים צריכים להיות הראשונים שישמחו שיהיה סוף סוף מישהו שמטפל בהם ודואג להם ולא מתייחס אליהם כאל קהל שממילא יבחר ולא צריך להשקיע בו. הם הראשונים שצריכים לבחור עליזה בלוך. הם אלה שצריכים להרגיש בטוחים שסוף סוף יהיה בבית שמש מישהו שאכפת לו מהם וינהל את העיר וישים אנשי מקצוע בכל המחלקות, כדי שהם ידעו שהם יכולים לישון בשקט".

את חושבת שיש סיכוי מצביע חרדי מבית שמש יבחר בך?

"אני בטוחה שכל האנשים שרוצים טוב יבחרו בי, אני יודעת את זה ואני חושבת שיש הזדמנות לציבור החרדי להרגיש גאה שיש מישהו שאכפת לו ממנו".

גם בסקר האחרון שפורסם על 46% תמיכה בך, זהו על טווח הטעות הסטטיסטית. יותר מחצי העיר היא חרדית, וגם בעיר הוותיקה ישנו פלח גדול שתומך במשה אבוטבול. איך יש לך סיכוי לנצח?

"קודם כל, הסקר אומר שהסיכוי הוא אמיתי וממשי. זה רק אומר שאנחנו צריכים לדבר עם עוד ועוד אנשים, לתת להם את האפשרות להפסיק לוותר לעצמם. חלק מהאנשים חושבים שהסטנדרט הנמוך שהתרגלנו אליו זה גזירת גורל. ואני רוצה להגיד לכולם, רחוב מלוכלך זה לא גזירת גורל. בתים שבנויים באופן צפוף ולא תקני זה לא גזירת גורל. ילדים שנמצאים בפארקים בלי אף פתרון לנוער זה לא גזירת גורל".

"זה שאלה של החלטה מקצועית מי מטפל. מחלקת רווחה מפורקת זה לא גזירת גורל. בתי ספר בקרוואנים, על מדרכות, באופן לא מתוכנן כאילו פתאום הפתיעה פתיחת שנת הלימודים, שום דבר מאלה זה לא גזירת גורל. ולכן אני משוכנעת שכל בוחר חילוני, דתי לאומי, חרדי, אומר שהגיע הזמן לעשות שינוי".

"וגם אני אגיד יותר מזה: מה שלא קרה פה 10 שנים לשינוי כבר לא יקרה. ומגיע עין מקצועית. העיר הזאת צריכה ניהול. לא יכול להיות ש-122,000 תושבים מנוהלים באופן כל כך לא מקצועי".

אם תנצחי, בקואליציה שלך יהיה סגן חרדי?

"חד משמעית. הקואליציה תהיה מעורבת. כל אוכלוסיית בית שמש תהיה מעורבת, התושבים החרדים יהיו חלק מהנהגת העיר, באופן חד משמעי. אני לא רואה שום דרך שתהיה קואליציה בלי שיהיו בה חרדים לא בגלל שצריך את זה לקואליציה, אלא בגלל שאני רוצה שכל חלק מהעיר בית שמש ירגיש שזה הבית שלו. אין פה מאבקי כח, אין פה מי יותר חזק ומי פחות חזק, יש פה אנשים שרוצים את טובת העיר בית שמש.

"והתושב החרדי מגיע לו לקבל את השרות המצוין. הוא לא צריך להתפשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר