אסור אפילו בטעות

מצרים נלחמת בהפצת ה"פייק ניוז" ברשת

נשיא מצרים אישר את החוק שמאפשר למדינה לסגור חשבונות ברשתות החברתיות ואתרים המכילים תכנים "אסורים" ואף אוסר על כניסה אליהם אפילו בטעות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סיסי בפגישתו עם נתניהו (צילום: לע"מ)

המצרים נלחמים ב'פייק ניוז': נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, אישר את החוק שמעניק לרשויות את הזכות לפקח על משתמשי הרשתות החברתיות כחלק מהידוק הפיקוח על האינטרנט, כך על פי הדיווח ב-ynet. מעתה ניתן יהיה להשעות או לחסום חשבונות שיפיצו "פייק ניוז" או יסיתו לעבור על החוק לא ברור עדיין האם הרשתות החברתיות ישתפו פעולה עם המצרים בנושא.

החוק החדש אושר כבר לפני כחודשיים בפרלמנט המצרי ולפיו המועצה העליונה לפיקוח על התקשורת במדינה המוסלמית תוכל לפקח על חשבונות אנשים שיש להם יותר מ-5,000 עוקבים, כלומר אנשים בעלי יכולת השפעה ממשית. המעקב יוטל על בלוגים, אתרי אינטרנט וחשבונות ברשתות החברתיות שהיו חלק בלתי נפרד מה'אביב הערבי' שהביא לנפילת משטרו של מובארק.

על פי החלטתו החדש של הנשיא המצרי המועצה לפיקוח על התקשורת תוכל להשעות או לחסום כל חשבון אישי ש"מפרסם או משדר 'פייק ניוז' או מידע שמסית לאלימות, לשנאה או לעבירה על החוק".

כאמור, למצרים יש חששות כבדים מהרשתות החברתיות. על פי החוקרים והמומחים, ה'אביב הערבי' שהביא להפלת שלטונו של מובארק החל לא מעט בעקבות הרשתות החברתיות שליבו את הלהבות והתסיסו את הצעירים במדינת הענק הענייה.

מנגד, ארגוני זכויות אדם זעמו על החוק הנוקשה, שלטענתם הוא חלק מסדרת צעדים שנועדו לבלום את חופש הביטוי במצרים. לטענתם, האינטרנט נשאר אחד המקומות היחידים לדיון ציבורי על שלטונו של א-סיסי והתקנות החדשות ייפגעו בכך קשות.

בחודש שעבר חתם הנשיא המצרי על חוק נוסף שאושר בפרלנט שמאפשר לשלטונות להורות על חסימת אתרי אינטרנט שמהווים "איום" על הביטחון הלאומי או על הכלכלה במצרית. אלו שמנהלים או אפילו מבקרים באתר, "בטעות או בכוונה", יכולים להיענש בקנסות ובתקופות מאסר. לפי ארגון מצרי שפועל למען חופש הביטוי, יותר מ-500 אתרים כבר נסגרו בעקבות החוק.

השלטונות במצרים מתעקשים כי אלו צעדים שנועדו כדי לסייע בהתמודדות עם הטרור וחוסר היציבות במדינה בה מתגוררים מעל 80 מיליון בני אדם. אבל פעילי זכויות אדם מקומיים ובינלאומיים מאשימים באופן תדיר את הממשלה בניסיון לרסן את המחאות נגדה על ידי מעצר בלוגרים וחסימת אתרי חדשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר