מחאת המטפלות

שביתה במעונות היום: אלפי פעוטות נותרו בביתם

היום הראשון לפתיחה הרשמית של שנת הלימודים תשע"ט, ואלפי הורים לילדים בגיל הרך לא יכלו לשלוח אותם למעונות היום, בשל שביתה עליה הכריזו הארגונים המפעילים (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

אלפי הורים לילדים בגיל הרך 'נתקעו' איתם היום (ראשון) בביתם, בשל שביתה עליה הכריזו מפעילי מעונות היום בישראל, בהם גם 'נאות מרגלית' ו'בית יעקב'.

מדובר בתינוקות ופעוטות בגילאים שלושה חודשים עד שלוש שנים, שלא נשלחו להשגחת המטפלות במעונות השונים, למרות שזהו היום הראשון לפתיחה הרשמית של שנת הלימודים תשע"ט, אליו חיכו הורים עובדים רבים.

השביתה נפתחה בעקבות טענות הארגונים על מחסור במטפלות, שרובן לא שורדות במקצוע יותר משנה, בשל שכר נמוך ותנאים עבודה קשים. לדבריהם, בעוד שבשאר מדינות ה-OECD עומד התקן על מטפלת אחת לכל ארבעה פעוטות, בישראל המצב הוא במקרה "הטוב" - 6 עד 11 פעוטות למטפלת אחת.

אמש הסתיימה פגישת המשא ומתן בין משרד האוצר לראשי הארגונים שמפעילים את המעונות המפוקחים לגיל הרך, ולאחריה נמסר ממטה המאבק של מעונות היום כי היא "התפוצצה, ולכן השביתה בעינה עומדת".

במשרד האוצר מנגד מזכירים, כי הארגונים המפעילים את המעונות התחייבו בשנת 2016 ל"שקט תעשייתי" עד סוף שנת 2019, בעקבות הסכם שנחתם להגדלת שכר המטפלות ב-400 שקלים, שבמסגרתו ניתנו לארגונים מעל 100 מיליון שקלים מעבר לתוספת הנגזרת מהגידול בשכר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר