נשיא הפיליפינים נחת בנתב"ג: "העם בישראל אוהב אותך"

הנשיא השנוי במחלוקת של הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, הגיע לישראל - לראשונה בהיסטוריה הדיפלומטית של המדינות • שר התקשורת איוב קרא קיבל את פניו בנמל התעופה (מדיני)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
דוטרטה בנאום (צילום: shutterstock)

רודריגו דוטרטה, נשיא הפיליפינים, נחת בשעות האחרונות (ראשון) בישראל. מדובר בפעם הראשונה בה מבקר נשיא פיליפיני בארץ.

בנתב"ג קיבל את פניו של דוטרטה שר התקשורת איוב קרא. "ברוך בואך לארץ ישראל ולירושלים הקדושה, בירת ישראל", אמר השר לדוטרטה. לדבריו, "העם בישראל אוהב אותך - כי אתה אוהד ותומך ישראל. הייתם המדינה היחידה במזרח שתמכה בעצמאות ישראל, וגם תמכתם בנו לאורך שנים באו"ם ובאונסק"ו".

על פי דיווח באתר Ynet, לאחר הנחיתה נסע הנשיא מיד לירושלים, שם נפגש עם בני הקהילה הפיליפינית בישראל - במלון רמאדה רנסנס שבבירה. למפגש הוזמנו כ-1,300 עובדים פיליפינים, אך גם עשרות עוברי אורח שלא הוזמנו, הורשו להיכנס למלון.

מלון רמאדה בירושלים (צילום מסך מתוך פייסבוק)

בהמשך צפוי הנשיא הפיליפיני להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם עם הנשיא ראובן ריבלין. הפגישות תהיינה סגורות לתקשורת, ולא תתקיימנה מסיבות עיתונאים. במקביל, הוא עתיד לסגור כאן עסקאות בטחוניות והסכמי עבודה.

מדובר כאמור בפעם הראשונה בה מגיע נשיא פיליפיני לישראל, לאחר 60 שנות קשרים דיפלומטיים בין המדינות. המפגש עם נשיא ספציפי זה הינו טעון בפני עצמו, לאחר שדוטרטה הואשם בפשעי מלחמה.

דגלי ישראל ופיליפינים (צילום: שאטרסטוק)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר