נפילה מגובה

מכת תאונות העבודה: פצוע בינוני בבני ברק

מכת תאונות העבודה גובה הבוקר פצוע נוסף לאחר נפילה מגובה באתר בנייה בז'בוטינסקי. מתחילת השנה נהרגו 29 עובדים ונפצעו עוד עשרות רבות של פועלים (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הפצוע מפונה הבוקר בבני ברק (צילום: דוברות ארגון הצלה)

תאונת עבודה נוספת: פועל נפל הבוקר (שני) ממשטח עץ גבוה באתר בנייה ברחוב ז'בוטינסקי בני ברק ונפצע באורח בינוני הוא טופל ע"י חובשים באיחוד הצלה סניף בני ברק. הפצוע כבן 65 פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים ע"ש שיבא בתל השומר כשהוא סובל מחבלות ופציעות בראשו ובפלג גופו העליון.

חודש אוגוסט היה קטלני במיוחד בענף הבניין. בסך הכל התרחשו 29 תאונות עבודה באתרי בנייה בישראל שדווחו על ידי מד"א, בהן נהרגו שישה עובדים ונפצעו 23 באורח בינוני וקשה. זאת על אף שעשרות אלפי עובדי בניין יצאו לחופשה של שבוע לרגל עיד אלאדחא (חג הקורבן) ולא עבדו באתרי הבנייה במהלכה. מאז תחילת השנה נהרגו 29 עובדים בענף המדמם ועשרות רבות נפצעו באורח קשה ובינוני.

ההרוג האחרון בחודש החולף היה מוחמד נסראללה חמדאן, בן 33 במותו, ממג'ד אל-כרום שבגליל, שהותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים, בת 6 ובן 4. חמדאן איבד את חייו כתוצאה מתאונת עבודה שהתרחשה בעבודות בניית נמל חיפה החדש, נמל המפרץ. ההרוג, צוללן במקצועו, נפצע באורח אנוש במהלך העבודה מתחת למים. מותו נקבע זמן קצר לאחר מכן.

זו התאונה הקטלנית השנייה באתר זה בתוך כשנה - ביולי 2017 נהרג ג'מיל חסן מאבו סנאן, קבלן ביוב, שנפל מגובה לתוך פיר ביוב.

בסך הכל, מתחילת השנה נהרגו כאמור 29 עובדים בתאונות עבודה בבניין, נוסף לשני עוברי האורח, תושב חולון בן 21, שנפגע מקרש שנפל ליד אתר בנייה ברחוב אצ"ל שבעיר, ונטע רוטמן (52) מקריית אונו, שנהרגה מקריסה של מנוף על רכבה בכפר סבא. נתונים אלו מצביעים על עלייה משמעותית של כמעט 21% במספר ההרוגים לעומת התקופה המקבילה ב-2017, אז קיפחו את חייהם 24 עובדים בתאונות עבודה בענף.

כעת, עם בוא ספטמבר, הפעילים בתחום ממתינים שההסתדרות תממש את הבטחתו של היו"ר אבי ניסנקורן, בדבר השבתת המשק לאות סולידריות עם עובדי הבניין ובמחאה על אוזלת היד של גורמי האכיפה.

מההסתדרות נמסר ל-ynet, כי "אם לא יהיה שינוי בפעילות המדינה מיד לאחר החגים נכריז סכסוך כללי במשק".

כאמור, בנוסף לרשימת ההרוגים הארוכה, התרחשו החודש תאונות רבות שהביאו לפציעות חמורות של עובדים, רובן, מהסיבות השכיחות - נפילות מגובה ונפילות חפצים, אך הרשימה כוללת גם התחשמלות, פגיעות כלי רכב ותאונות נוספות.

הפעילים בנושא מלינים משרד הרווחה אינו מפרסם מכרזים לאיוש תקנים פנויים של מפקחי בטיחות חדשים בענף הבניין, ורשם הקבלנים במינהל התכנון אינו נוקט בצעדים כלפי חברות קבלניות שיש שכיחות גבוה של תאונות באתריהן באמצעות סילוקן מפנקס הקבלנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר