לקראת החורף

דיווח: אלו שלושת השינויים שהחרדים ידרשו בחוק הגיוס

גובה הקנסות על הישיבות, האחוז הנדרש לעמידה ביעדי הגיוס ומספר השנים שיביאו לביטול החוק, אלו השינויים שהמפלגות החרדיות ידרשו בחוק הגיוס. ליצמן: אחרי החגים המועצת תתכנס (חדשות)

בחורי ישיבות (צילום: יעקב נחומי - פלאש 90)

המפלגות החרדיות ידרשו לערוך שלוש שינויים בחוק הגיוס החדש, כך דיווח הבוקר (שני) זאב קם ב'כאן רשת ב'.

לפי הדיווח, הדרישה הראשונה תעסוק בגובה הקנסות שיוטלו על הישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס, כאשר המפלגות החרדיות ידרשו למתן את גובה הקנסות שיטלו לפי החוק בכל שנה שבה ישיבות לא יעמדו ביעדים.

הדרישה השנייה היא לגבי אחוז העמידה ביעדי הגיוס שיידרש בכל שנה. כיום הישיבות נדרשות לעמוד ב-85 אחוזים מיעדי הגיוס, כאשר לפי הדיווח המפלגות החרדיות ידרשו להקטין את האחוז הנדרש.

הדרישה השלישית עוסקת במספר השנים שיעברו עד לביטול החוק - אם לא יעמדו ביעדי הגיוס. כיום ההצעה היא כי החוק יבוטל אם במשך 3 שנים ברציפות לא תהיה עמידה ביעדי הגיוס ובמקומו יחול חוק שירות ביטחון. המפלגות החרדיות, כך לפי הדיווח של זאב קם, ידרשו להעלות את זה ל-4 או 5 שנים רצופות.

קם הוסיף ודיווח כי המשא ומתן בנושא חוק הגיוס בקואליציה צפוי להתחיל לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת בעוד כחודש וחצי.

חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) אמר כי מפלגתו תתנגד לכל שינוי בחוק. "החוק שהגשנו, הוא החוק שצריך לעבור. אני לא רואה שום סיבה שכוח האדם הזה ימשיך להשתמט מגיוס", אמר פורר בריאיון לאריה גולן בכאן רשת ב'.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס אמש לחוק הגיוס ואמר כי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס אחרי החגים לדיון בחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר