"חקר האמת"

מנדלבליט: 'חקירת נתניהו נמשכת במרץ רב'

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט התייחס הצהריים בהרחבה לחקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו: "פעולות החקירה נמשכות במרץ רב", וסירב להצהיר מתי החקירה תסתיים (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
היועמ"ש, היום (צילום: באדיבות המצלם)

היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט התייחס הצהריים (שני) בהרחבה לחקירת ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "חקירות נתניהו נמשכות במרץ - אסור לצבוע אותן בגוון פוליטי".

במהלך ועידת 'המשפיעים', של חברת החדשות, התייחס היועמ"ש לחקירת נתניהו ואמר: " בימים אלה יש גורמים המנסים לאתגר גם את עצמאותה של מערכת אכיפת החוק ואף לכרסם בה.

"אנו נדע לעמוד באתגר זה. אנחנו נמשיך ללכת בדרכנו – חתירה מתמדת לגילוי האמת, אכיפת החוק ומיגור הפשיעה, והכול במטרה לשרת את אזרחי מדינת ישראל ואת האינטרס הציבורי".

לדבריו: "אף בימים אלו ממש, פעולות החקירה נמשכות במרץ רב, במטרה לבצע את השלמות החקירה הנדרשות בתיקים 1000 ו-2000, ולהביא לסיום קרוב של פעולות החקירה בתיק 4000.

"מלאכה זו נעשית תוך שיתוף פעולה הדוק עם אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, בראשות ניצב גדי סיסו, ובליווי צמוד של פרקליטות מחוז ת"א, פרקליט המדינה, שותפי לדרך – עו"ד שי ניצן, ואני, מפקחים כל העת על התקדמות החקירות".

"אנו עושים זאת הכי מהר שאפשר" טען היועמ"ש והוסיף: "אך מבלי לוותר על המקצועיות. השיקול היחיד שנלקח בחשבון בהקשר הזה הוא טובת החקירות – ולשם כך, מתמקדות פעולות החקירה בעיקר ולא בטפל; בהיבטים שביחס אליהם קיים פוטנציאל תרומה לחקר האמת וקיימת תוחלת למיצוי החקירה".

לדבריו: " מדי פעם אני שומע על פרשנויות כאלה ואחרות לגבי לוחות הזמנים לסיום החקירות ולקבלת ההחלטות בתיקים, ואף לגבי תוכנן של ההחלטות שצפויות להתקבל. לא הייתי רוצה כמובן לפגוע בפרנסתם של הפרשנים, אבל אני שב ומפציר - התייחסו אך ורק לפרסומים רשמיים. תנו למשטרה לסיים את עבודתה.

"לאחר מכן, ההחלטות המשפטיות תתקבלנה בהקדם האפשרי, באחריות ובמקצועיות, מתוך שיקולים משפטיים טהורים, ומתוך הבנת האינטרס הציבורי בקבלתן של החלטות אלו".

"בנוסף", הדגיש מנדלבליט: "אני גם ער לניסיונות לצבוע את ההחלטות בנוגע לתיקי החקירה של ראש הממשלה בצבעים פוליטיים. מצדו האחד של המתרס טוענים כי אנו רודפים אחר תוצאה מסוימת, ומצידו השני של המתרס טוענים כי אנו רודפים אחר תוצאה הפוכה. אלו וגם אלו שטוענים כי אנו רודפים אחר תוצאה שאינה עניינית, טועים ומטעים.
הדבר היחיד שאנחנו רודפים אחריו הוא האמת.

"והאמת הזו - כפי שהיא תתגלה מתוך הראיות שיאספו במסגרת החקירות – תהיה הבסיס היחיד לקבלת החלטות בתיקי החקירה. כך פועלת התביעה הכללית בכל תיק פלילי, וכך אנו נפעל גם ביחס לתיקי החקירה האמורים. כל הניסיונות להסיט אותנו מן הדרך הזו - דינם להיכשל.

" אסור לנו לתת לזה לקרות, ואנחנו לא ניתן לזה לקרות. אסור גם לכם לתת לזה לקרות. אמון הציבור הוא מרכיב מרכזי וחיוני בעבודתם של גופי אכיפת החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר