"מערכה דרמטית"

'דגל התורה' במתקפה נגד 'אגודת ישראל': לא ספרו אותנו

"היינו חלק זעיר מיהדות התורה שבקושי ספרו אותנו, בקושי ספרו אותנו בעונה התקציבית", במילים אלו יצאו ב'דגל התורה' לקמפיין ההיפרדות מסיעת 'אגודת ישראל' בירושלים • המכתב המלא (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני וליצמן (צילום: פלאש 90)

הפילוג האשכנזי: ב'דגל התורה' לא מבזבזים זמן ויוצאים בקמפיין הפונה לתושבי ירושלים הליטאים המתבקשים להעביר כתובות לעיר הבירה, בכדי להשתתף בבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בעוד פחות מחודשיים.

המתפללים בבתי הכנסת הליטאים נחשפו בימים האחרונים למודעות רשמיות מטעם 'דגל התורה', עם תלונות על התנהלות הסיעה המשותפת עם 'אגודת ישראל' בעיר. לצד המודעה צורף טופס רשמי של משרד הפנים, בו יצהירו על העברת מקום מגורם, בכדי להספיק ולהשתתף במערכת הבחירות.

"אם עד היום היינו חלק זעיר מיהדות התורה שבקושי ספרו אותנו, בקושי ספרו אותנו בעונה התקציבית" נכתב בפתח ההודעה הרשמית: "לאור החלטת ראשי הישיבות, רבני דגל התורה בירושלים, בהכוונת מרנן ורבנן שליט"א, ככל הנראה הבחירות הקרובות בירושלים נצעד בני התורה לבדינו, ונוכל לראשונה להראות את כוחנו האמיתי".

בהתייחסות לטענת סגן השר יעקב ליצמן כי הציבור הליטאי אינו גדול מהציבור החסידי בעיר, נכתב: "אין חולק לכל מי שמעט דעת עמו, כי אנו רוב מנין ובנין של הציבור החרדי בירושלים, הרבה מעבר למה שמייחסים לנו".

"לכן" נכתב בסיום המודעה: "לעת הזאת עלינו להחלץ חושים, בראשונה לטפל בימים הקרובים בנושא העברת כתובות במשרד הפנים בעזרת נציגי הציבור שיסייעו בכך רבות, ובהעברת קול השופר לכל המחנה, ועלינו לעשות ככל שניתן למקסם את כוחינו הירושלמי, שיוכל להוכיח אחת ולתמיד לכל, כי אכן זוהי התוצאה שיראה לנגד עיניו ביום פקודה".

בהודעה נוספת מטעם 'דגל התורה' מתבקשים התושבים שלא עדכנו את מקום המגורים החדש להזדרז: "למען ציון לא נחשה. לקראת המערכה הדרמטית על צביונה של ירושלים ורווחת הציבור החרדי ובפרט בני התורה בבחירות למועצת העיר וראשות העירייה".

כזכור, מוקדם יותר היום התבטא ליצמן: "שלא יאיימו עלינו על הליכה נפרדת", והוסיף איום משלו: "אם לא נלך יחד בתיאום בירושלים, לא נלך יחד בתיאום גם בבני ברק".

באשר לגודלה של המפלגה הליטאית, אמר סגן השר כי "אין כל היגיון ש'דגל' יותר גדולים מ'אגודה'. שמעתם על איזה מגיפה רחמנא ליצלן אצל החסידים? האם הייתה ילודה רק בקרב ליטאים?...".

"אני שמעתי דווקא משהו אחר", עקץ יו"ר אגודת ישראל: "שמעתי שיש פילוג קשה בליטאים, ובעלזא ועוד קבוצות התווספו אלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר