ערב ראש השנה

משבר חוק הגיוס: דיונים מאחורי הקלעים באגודת ישראל

האדמו"ר מגור הגיע אמש לביקור במעונו של האדמו"ר מבעלזא, לקראת השנה החדשה. מאחורי הקלעים נערכים דיונים בין החצרות השונות בעניין משבר חוק הגיוס (חסידים)

האדמו"רים מבעלזא וגור. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: בימים אלו, ערב ראש השנה, נערכים ביקורים רבים בחצרות הקודש, להתברך לקראת השנה החדשה, כאשר במקביל, נערכים דיונים חשאיים ב'אגודת ישראל' לפתרון המשבר בחוק גיוס, כך נודע ל"כיכר השבת".

אמש (שלישי) הגיע כ"ק האדמו"ר מגור, עם שני בניו, לביקור במעונו של כ"ק האדמו"ר מבעלזא, בקריית בעלזא בירושלים, לברך ולהתברך לקראת השנה החדשה.

בפגישה עצמה האדמו"רים לא דנו כמובן בעניינים פוליטיים, והיא עסקה רק בדברי תורה וברכה.

האדמו"ר מבעלזא התעניין במצבה של הרבנית שושנה רייזל בת מינדל קיילא מגור, אשת האדמו"ר, שאושפזה לתקופה ארוכה ב'איכילוב' ושוחררה רק ביום חמישי האחרון. האדמו"ר מגור איחל מזל טוב לאדמו"ר מבעלזא לרגל הולדת הנין.

במהלך הימים הקרובים ועד יום הכיפורים צפוי האדמו"ר לבקר בבתי אדמו"רים נוספים, בהם האדמו"רים מבאיאן וסלונים, וכן בבית ראש ישיבת בריסק הגרמ"ד סולובייצ'יק.

בביקורים אלו אמנם לא צפויים לעלות נושאים פוליטיים, אך מתברר כי מאחורי הקלעים מתנהלים שיחות ומגעים בנוגע לחוק הגיוס.

ל"כיכר השבת" נודע כי משב"ק של אחד האדמו"רים נשלח לאחד מחברי המועצת לדיון ממושך בנושא חוק הגיוס. הדיון נמשך כחצי שעה, והנושא המרכזי לפי גורמים יודעי דבר היה חוק הגיוס, זאת על רקע הערכה במערכת הפוליטית כי שר הביטחון אביגדור ליברמן צפוי להסכים לשינויים מסוימים בחוק הגיוס.

כזכור, סגן השר ליצמן התבטא בימים האחרונים כי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל תתכנס רק לאחר החגים כדי לדון בחוק הגיוס. כינוס, שבמערכת הפוליטית מעריכים כי יקבע את גורל הממשלה - האם הולכים על שינויים בחוק הגיוס או שמא הולכים לבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר